آذربایجان

قطار کابلی باکو آذربایجان

اطلاعات و راهنمای کامل درباره قطار کابلی باکو آذربایجان

قطار کابلی باکو Baku cable train

درباره قطار کابلی باکو

قطار کابلی باکو به نام قطار فونیکولار نیز شناخته شده می باشد و بعنوان یکی از مناطق دیدنی شهر باکو نیز محسوب می شود که هر ساله مردم بسیاری باری دیدن و استافده از ان به مکانی که در شهر باکو موجود می باشد سر می زنند.
این قطار در سال 1960 میلادی و در زمان تسلط شوروی بر آذربایجان ساخته شده است و اما پس از گذر سال ها و تغییراتی که در اداره حکومت به وجود امد این قطار نیز مورد بازسازی قرار گرفت و حتی قطاری جدید نیز جایگزین آن گردید که مردم با اطمینان و خیال راحت بتوانند ازآن برای رفت و امد و لذت بردن استفاده کرده و خاطراتی خوش را برای خود بتوانند رقم بزنند.
این قطار به طول حدود 450 متر می باشد و فقط مسیر کوتاهی حدود 500 متر را برای جا به جایی افراد طی می کند و هزینه آن در حدود 1 الی 2 دلار می باشد.
این نکته نیز قابل ذکر است که حداقل سرعت این قطار 3 متر بر ثانیه می باشد و همچنین حدود ده دقیقه به طول مب انجامد تا این قطار به ایستگاه بعدی خود برسد.
این قطار همچنین از میدانی در خیابان نفتچیلار آغاز شده و به خیابان شهدا در این شهر می رسد و همچنین ایستگاه آخر آن بر روی تپه ای قرار میگیرد که می توانید با رسیدن به انجا همانطور که در قسمت های قبلی بدان اشاره نمودیم نظاره گر منظره ای چشم نواز و زیبا از شهر باکو باشید.
قطار کابلی باکو از یک قسمت تک مسیر و یک محل عبور تشکیل یافته است.
پس از اینکه از این قطار برای بالا رفتن استفاده کردید می توانید به جای استفاده مجدد برای بازگشت از این قطار از پله های مجود در آنجا بهره برده و در حین پایین آمدن از طبیعت زیبا و سرسبز اطرافتان نیز لذت ببرید.
با استفاده از این قطار می توانید چشم اندازی زیبا و منحصر به فردی را از طبیعت شهر باکو را نظاره گر باشید و با گرفتن عکس های یادگاری خاص این خاطرات زیبا را به ثبت برسانید.
این قطار همچنین بعنوان یکی از مهمترین و شناخته شده ترین مقاصد استفاده گردشگران و توریست ها شناخته شده می باشد.
ساعت کاری این قطار کابلی که مردم بومی، توریست ها و گردشگران می توانند در ان بازه زمانی استفاده خود را از این قطار کابلی داشته باشند از ساعت 10:00 الی 22:00 می باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا