سفارت

سفارت آمریکا در ارمنستان (ایروان)

خدمات وقت سفارت و پیکاپ ویزای آمریکا از ارمنستان در قاره پیما

آدرس ایمیل و شماره تلفن سفارت آمریکا در ارمنستان (ایروان)

سفارت آمریکا در ایروان

سفارت ایالات متحده آمریکا در ارمنستان در مجاورت دریاچه ایروان در امتداد بزرگراه ایروان- اچمیادزین واقع شده است.
این سفارت خانه دارای مساحتی به حدود 90469 متر مربع می باشد و قابل ذکر است که در زمان تکمیل آن در سال 2005 بزرگترین سفارت ایالات متحده در جهان از نظر مساحت بوده است.
سفارت آمریکا در ایروان مجموعه ای از خدمات کنسولی را به شهروندان محلی، آمریکایی و بین المللی در ارمنستان ارائه می دهد.
سفارت آمریکا در ایروان یکی از 36 نمایندگی کنسولی و دیپلماتیک خارجی از سراسر جهان در ارمنستان را نمایندگی می کند.
سفارت آمریکا در ایروان از روز دوشنبه الی جمعه از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به متقاضیان سفر به این کشور می باشد.
Tell: (+374 10) 464700
Fax: (+374 10) 464742

کشور امنستان و شهر ایروان بواسطه نزدیکی و هم مرز بودن با کشور ایران و هم به این دلیل که می توانید بدون ویزا سفر نمایید گزینه مناسبی برای افراد و متقاضیانی است که از طریق این کشور و سفارت آمریکا که در آنجا وجود دارد نسبت به اخذ ویزای خود اقدامات لازم را به انجام برسانند و درخواست خود را از طریق سفارت موجود در این کشور به ثبت برسانند.

برای اقامت نیز گزینه های متنوع و مقرون به صرفه ای برای مسافران در این کشور وجود دارد که می توانند از آنها بهره مند شوند.
یکی از گزینه ها اجاره منزل و آپارتمان برای مدت زمان اقامتتان در این کشور می باشد.
گزینه دیگر استفاده و رزرو هتل برای اقامتتان در این کشور می باشد و به نکته ای می توان اشاره کرد این موضوع است که چندین هتل در نزدیکی سفارت آمریکا وجود دارند که از شناخته شده ترین آنها می توان به هتل متروپل، هتل بین، هتل آر آی اس دالما کالکشن، هتل دابل تری بای هیلتون ایروان سیتی سنتر و هتل هایات پلیس اشاره نمود.

 

مراحل قبل از مصاحبه سفارت آمریکا در ایروان


لطفا” قبل از مصاحبه ویزای مهاجرتی خود در سفارت ایالات متحده در ایروان، ارمنستان، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول :
قرار ملاقات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.
ثبت نام آنلاین به صورت رایگان انجام میگیرد و این اجازه را می دهد تا برای بررسی های لازم جهت تایید برای گرفتن وقت مصاحبه مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.
اگر می خواهید قرار خود را لغو یا تغییر دهید، می توانید پس از ثبت قرار خود این کار را انجام دهید.

مرحله دوم :
تست معاینات پزشکی در ارمنستان انجام دهید.
به محض دریافت تاریخ ملاقات و مصاحبه، باید برای معاینه پزشکی در ارمنستان برنامه ریزی کنید.
برای مشاهده لیست مطب پزشکان معین در ارمنستان،می توانید این لیست را از سفارت خانه کشور آمریکا در ایروان درخواست نمایید.
لطفاً قبل از مصاحبه خود در یک معاینه پزشکی با یکی از این پزشکان برنامه ریزی کرده و کارهای مرتبط را به انجام برسانید تا در طی مراحل مصاحبه و ارائه مدراک به مشکلی بر نخورید.
مجدد در آخر به نکته مهمی که می توان اشاره کرد این موضوع است که: تمامی متقاضیان ویزای مهاجرتی بدون در نظر گرفتن سن، قبل از صدور ویزا نیاز به معاینه پزشکی دارند. فقط یک پزشک معتبر توسط سفارت ایالات متحده می تواند این معاینه را انجام دهد. این مسئولیت شماست که قبل از وقت مصاحبه ویزای خود در سفارت ایالات متحده، یک معاینه پزشکی با یکی از پزشکان لیست شده در زیر برنامه ریزی کنید. نتایج معاینه پزشکی سایر پزشکان پذیرفته نخواهد شد.
برای معینات پزشکی بعذ از گرفت وقت و قبل از رفتن باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود را به همراه داشته باشید.
نامه قرار مصاحبه ویزای متقاضی.
گذرنامه معتبر فرد متقاضی.
سه عکس فرد متقاضی که در ابعاد عکی گذرنامهع می باشند و در مدت زمان حدود 6 ماه گذشته گرفته شده اند.
یک نسخه کپی شده از تمامی واکسن هایی که فرد متقاضی دریافت کرده است.
پرداخت هزینه اولیه معاینات پزشکی و ارائه فیش واریزی.

معاینه پزشکی فرد متقاضی دریافت ویزای کشور آمریکا بررسی تاریخچه پزشکی، معاینه فیزیکی، و رادیوگرافی قفسه سینه، آزمایش سوزاک و آزمایش خون (برای متقاضیان 15 سال یا بیشتر) خواهد بود.
ایالات متحده همچنین نیاز به آزمایش سل برای تمامی متقاضیان دو سال و بالاتر دارد.
لطفا” برای بحث در مورد سابقه پزشکی، داروهایی که مصرف می کنید و درمان های فعلی که تحت آن هستید، آمادگی لازم برای ارائه توضیحات را داشته باشید.
قانون ایالات متحده، متقاضیان انواع ویزا های ورودی کشور خود را ملزم می کند که قبل از صدور ویزا، واکسن های خاصی را دریافت کنند تا از سلامت تمامی مسافرانی که به خاک کشور خود وارد می شوند اطمینان داشته باشند.
هنگامی که معاینه شما کامل شد و به پایان رسید، پزشک نتایج معاینه شما را مستقیماً به سفارت ایالات متحده ارسال می کند.
اگر هم یک پاکت به شما داده شد تا در مصاحبه خود ببرید، این پاکت را باز نکرده به همراه دیگر مدارک مربوطه در روز مصاحبه به سفارت کشور آمریکا ببرید.

مرحله سوم :
چک لیست قبل از مصاحبه خود را تکمیل نمایید.
مهم است که تمام مدارک اصلی مورد نیاز را در مصاحبه خود به همراه داشته باشید.
برای اینکه مطمئن شوید هیچ مدرکی را جا نخواهید گذاشت می توانید چک لیست موارد مورد نیاز را نیز از سفارت کشور آمریکا در کشور ایروان درخواست داده و تهیه نمایید تا مجدد در طول مراحل برسی برای صدور ویزا به مشکلی بر نخورید.

برای ارائه مدارک قبل از مصاحبه به مامورین مربوطه سفارت باید اطمینان داشته باشید که مدراکتان اگر به غیر از زبان های ارمنی، روسی و انگلیسی می باشند حتما” به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند و دارای تاییدیه محضرنیز باشند.

 

مدارکی که باید قبل از انجام مصاحبه ارائه دهید عبارتند از :

  • یک کپی از نامه تاییده سفارت برای انجام مصاحبه.
  • پاسپورت فرد متقاضی با دارا بودن حداقل 6 ماه اعتبار.
  • عکس فرد متقاضی که باید بدون روتوش و از روبرو و واضح باید باشند.
  • اصل شناسنامه شخص متقاضی با ترجمه انگلیسی و به همراه یک کپی از آن.
  • نتیجه معاینه پزشکی در یک پاکت مهر و موم شده است (مستقیماً توسط پزشک پانل قبل از مصاحبه شما به سفارت ارسال می شود).

سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان

افرادی که برای ویزای خانوادگی اقدامات لازم را انجام میدهند باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • فرم سوگندنامه حمایتی مناسب برای هر حامی مالی به همراه یک فتوکپی از رونوشت آی آر اس حامی یا آخرین اظهارنامه مالیات بر درآمد فدرال ایالات متحده.
  • مدرکی دال بر وضعیت و محل اقامت متقاضی ایالات متحده شما در ایالات متحده (فتوکپی پاسپورت ایالات متحده، گواهی تابعیت یا کارت اقامت دائم قانونی).
  • شواهدی دال بر رابطه بین درخواست کننده و متقاضی ویزا مانند فوتوکپی پاسپورت آمریکایی، برگه پرداخت عوراض و مالیات های ایالت متحده، کارت ها اعتباری و … . هر آنچه که نشانگر بودن و داشتن رابطه متقاضی با حامی وی را نشان دهد.
  • اگر متاهل هستید: اصل گواهی ازدواج، ترجمه انگلیسی و یک کپی از آن را باید ارائه دهید تا در لیست مدارک مورد بررسی قرار گیرند.
  • اگر بیش از 16 سال سن دارید:
    اصل گواهی پلیس از کشور محل سکونت فعلی و کشورهای محل سکونت قبلی را باید به مامورین مربوطه ارائه دهید.
بلیط ارزان ارمنستان

برای درخواست های ویزای مبتنی بر استخدام :

نامه ای از کارفرمای ایالات متحده شما به تاریخ کمتر از یک ماه پیش.

اگر تا به حال به جرمی محکوم شده اید :
سوابق دادگاه و سوابق کیفری، از جمله قانونی که بر اساس آن محکوم شده اید به صورت ترجمه انگلیسی و یک کپی از آن باید ارائه شود.

اگر در ارتش هر کشوری خدمت کرده اید:
سوابق نظامی، ترجمه انگلیسی و یک کپی.

برای متقاضیان ایرانی:
کارت سربازی، ترجمه انگلیسی و فتوکپی.

 

دستورالعمل مصاحبه سفارت آمریکا در ارمنستان
زمان‌بندی مجدد یا لغو مصاحبه

اگر نمی توانید در قرار ملاقات خود و در روز تعیین شده شرکت کنید، لطفا” به بخش کنسولی سفارت آمریکا در ایروان ایمیل بزنید تا قرار ملاقات خود را مجددا” تعیین کنید.
ممکن است انتظار قابل توجهی قبل از قرار بعدی موجود باشد، بنابراین لطفاً سعی کنید در تاریخی که قبلاً تعیین شده است حتما برنامه ریزی هایتان را انجام دهید تا حضور داشته باشید.

نکته مهمی که در رابطه با وقت سفارت ایالات متحده در ایروان می توان اشاره کرد این موضوع می باشد که:
اگر تمام هزینه های مورد نیاز را به مرکز ملی ویزا یا از طریق وب سایت قرار ملاقات پرداخت نکرده اید، لطفاً آماده پرداخت این هزینه ها در روز مصاحبه خود باشید.
تمام هزینه ها ممکن است به دلار آمریکا پرداخت شود.
لطفاً توجه داشته باشید که در صورت عدم واجد شرایط بودن برای دریافت ویزا، هزینه درخواست قابل استرداد نیست.

یک افسر کنسولی تنها پس از بررسی درخواست رسمی و مصاحبه با متقاضی می تواند در مورد درخواست ویزا تصمیم گیری کند. هیچ تضمینی برای دریافت ویزا وجود ندارد.
اگر ویزای شما تایید شده باشد، پاسپورت شما را در سفارت نگه داشته می شود.
پاسپورت شما بعدا” و فقط از طریق خدمات پیک به شما بازگردانده می شود.
گاهی اوقات یک افسر کنسولی نمی تواند در مورد درخواست ویزا تصمیم بگیرد زیرا نیاز به بررسی اسناد اضافی دارد یا پرونده نیاز به رسیدگی اداری بیشتری دارد.
هنگامی که اسناد اضافی درخواست می شود، افسر کنسولی نامه امتناع به شما می دهد که از شما می خواهد اسناد اضافی را ارائه دهید.
این نامه حاوی دستورالعمل هایی در مورد نحوه ارسال آن مدارک به سفارت خواهد بود.

این نکته لازم به ذکر است که پردازش اداری بعد از مصاحبه زمان بیشتری می برد.
اکثر پردازش های اداری ظرف 60 روز حل می شود.
با این حال، زمان بندی بر اساس شرایط هر مورد متفاوت است.
قبل از استعلام وضعیت پردازش اداری، لطفاً حداقل 60 روز پس از مصاحبه خود صبر کنید.

در این سفارت بر اساس درخواست هر متقاضی ویزاهای متفاوتی صادر میگردد که به برخی از آنها در این متن اشاره خواهیم نمود.

 

ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی بعنوان یکی از پرکاربرد ترین و شناخته شده ترین انواع ویزای هایی است که مخصوصا از کشور ایران دارای متقاضی برای سفر به کشور آمریکا می باشد.
معمولا این نوع از ویزا بعنوان ویزای نوع B شناخته شده می باشد (ویزای غیر مهاجرتی و برای سفرهای کوتاه مدت کشور امریکا ) که خود به سه نوع مختلف B1 و B2 تقسیم بندی می گردد.
ویزای نوع B1 که معمولا برای افرادی صادر میگردد که بواسطه شرکت در کنفرانس ها و یا انعقاد قرارداد های تجاری قصد سفر به کشور ایالات متحده را دارا می باشند.
ویزای نوع B2 که معمولا برای افرادی صادر میگردد که قصد تفریح، یازدید از خانواده و دوستان و یا انجام برخی معمینات و درمان های پزشکی را دارا می باشند.

بلیط ارزان آمریکا

ویزای تجاری و کاری آمریکا

این نوع از ویزا همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید مختص افرادی در صورت تایید مدارک صادر میگردد که قصدشان فعالیت در یکی از شرکت ها معتبر ثبت شده در کشور آمریکا می باشد که برای اخذ این نوع از ویزا از مهمترین مداکری که باید به همراه داشته باشید دوعتنامه شروع به کار از سوی کارفمایی است که دارای شرکتی معتبر در کشور ایالات متحده می باشد.
متقاضیان برای اخذ این نوع از ویزا معمولا باید حداقل دارای مدرک لیسانس باشند.

 

ویزای تحصیلی آمریکا

این نوع از ویزا نیز مختص افراد و متقاضیانی می باشد که قصد ادامه تحصیل در یکی از مقاطع، آموزشگاه ها، دانشگاه ها و … در کشور آمریکا را دار می باشند.
برای ادامه تحصیل در یکی از مراکز اموزشی کشور آمریکا از مهمترین مدارکی که باید ارائه دهید تاییده رسمی از دانشگاه و یا هر یک از مراکز آموزشی معتبر این کشور می باشد که نشان دهد شما برای تحصیل در آن پس از گذراندن دوره ها و آزمون های مربوطه نمره قبولی را اخذ نموده اید.

 

پیکاپ ویزای آمریکا در ارمنستان

برای انجام پروسه پیکاپ ویزای متقاضی پاسپورت فرد درخواست دهنده گرفته می شود و هفته ای یکبار و در روزی مشخص به غیر از روزهای تعطیل عمومی و آخر هفته های این کشور به آنجا ارسال شده و پس از مهر زده شدن مجدد به ایران باز گردانده می شود.
برای این نوع از ویزا عموما 3 الی 5 روز کاری زمان می برد تا بعد از بررسی های لازم جواب داده شود.
ولی قابل ذکر است که امکان این موضوع نیز وجود دارد که مدت زمان بیشتری لازم باشد و به طول بیانجامد تا مراحل بررسی و تایید نهایی انجام گیرد.
نکته مهم و قابل توجهی نیز وجود دارد که می بایست به ان اشاره نماییم و آن این موئضوع می باشد که برای پیکاپ پاسپورت آمریکا فرد متقاضی اخذ این نوع از ویزا از ارمنستان (ایروان) ضمن هماهنگی قبلی تلفنی در مورد روز پرواز، پاسپورت متقاضی می بایست تا ساعت دوازده ظهر روز قبل، به دفتر مرکزی تهران پیکاپ تحویل گردد تا هماهنگی های لازم با فرد متقاضی و مسئولبن مربوطه دریافت ویزا صورت پذیرد.
مدارکی نیز برای پیکاپ ویزای آمریکا در کشور ارمنستان مورد نیاز می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
اصل پاسپورت امضا شده شخص متقاضی اخذ ویزای کشور ایالت متحده.
عکس فرد متقاضی.
نام کاربری و رمز عبور اکانت فرد متقاضی که در زمان ایجاد درخواست ثبت و به وجود می آید.

 

سوالات متداول درباره سفارت آمریکا در ایروان :

آدرس سفارت آمریکا در ارمنستان ؟

1 American Avenue, Yerevan 0082, Armenia

شماره تلفن سفارت آمریکا در ایروان ؟

Tell: (+374 10) 464700
Fax: (+374 10) 464742

ساعات کاری سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان ؟

Sunday
Closed
Monday
9AM–6PM
Tuesday
9AM–6PM
Wednesday
9AM–6PM
Thursday
9AM–6PM
Friday
9AM–6PM
Saturday
Closed
Suggest new hours

آیا قاره پیما خدمات وقت سفارت در آمریکا در ارمنستان را انجام می دهد ؟

بله جهت کسب اطلاات بیشتر با شماره های قاره پیما در تماس باشید

آیا قاره پیما خدمات پیکاپ ویزای آمریکا ارمنستان را انجام می دهد ؟

بله جهت کسب اطلاات بیشتر با شماره های قاره پیما در تماس باشید

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. با سلام
    مسافران گرامی می توانند سوالات خود درباره سفارت آمریکا در ایروان را در این قسمت با کارشناسان قاره پیما مطرح نمایند .

  2. مدت زمان جواب نتیجه مصاحبه برای ویزای مهاجرت ازدواج چند روز بعداز انجام مصاحبه طول میکشد.

  3. با سلام
    زمان دقیقی برای اعلام نتیجه وجود ندارد و بستگی به شرایط پرونده شما دارد ولی با توجه به تجربه ما بین 2 تا 3 زمان نیاز دارد .
    با تشکر

  4. سلام و احترام دارم. من مجید رضا خرمی مکرم قادرم با لطف پروردگارم و با استفاده از فوتون خورشیدی بدون هیچ وسیله و دستگاهی انرژی باد در سطح وسیع تولید نمایم و یا هر چیزی که تولید نور میکند را نورانی تر نمایم از ماه گرفته تا لامپ را و کارهای مهمتری که می‌بایستی نزد متخصصان انرژی نور مطرح نمود . آیا با این توضیحات مختصر میتوانم از ویزای eb1 استفاده کنم . متشکرم.

  5. سلام. من در مرداد ماه 1401 در ایروان مصاحبه شدم. کیس من مهاجرت از طریق مادرم هست و AP شدم . می خواستم بینم کس دیگری هم شرایط من رو داشته؟ و اینکه خبری شده یا نه الان 5 ماه گذشته و خبری نشده. ممنونم.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا