اوکراین

بهترین غذاهای اوکراین

در متن زیر بهترین غذاهای اوکراین برای شما آمده است .

البته این تمام غذاهای اوکراین نمی باشد و به مرور زمان و به پیشنهاد شما خوراکی های جدید به این متن اضافه خواهد شد .

چنانچه به اوکراین سفر کردید  لطفا در قسمت نظرات در پایین صفحه نظر خود را به بقیه به اشتراک بگذارید .

سوپ برش borscht soup

بهترین غذاهای اوکراین
سوپ برش – قاره پیما

اوکراینی ها برای طبخ این غذا در زمان های گذشته از مواد اولیه بسیاری کمک می گرفتند اما در حال حاضر این مواد از اقلام کمتری تشکیل یافته اند.

سیر یکی از مواد اولیه جداناپذیر در طبخ غذاهای اوکراینی است و در تهیه انی غذا نیز از سیر، چغندر، آب گوشت و برخی از کلم استفاده می کنند.

این غذا پس از پخت در کنار نان تازه و خامه ترش و جعفری خرد شده بر روی آن سرو می نمایند.

چیکن کی اف Chicken Kiev

غذاها سنتی و محلی اوکراین
چیکن کی اف – قاره پیما

چیکن کی اف یکی از محبوب ترین و لذیذ ترین غذاهای اوکراینی می باشد که بوسیله گوشت مرغ تهیه می شود.

برای تهیه این غذا فیله مرغ را می کوبند به نوعی که بتوانند مواد مورد علاقه و دلخواه را درون آن ریخته و سپس درون تخم مرغ و پودر سوخاری می غلطانند و سپس در روغن سرخ کرده و پس از پخت کامل آنها را برش داده و درون بشقاب و در کنار سبزیجات و برخی لیمو ترش تازه سرو می کنند.

پنکیک سیب زمینی (درونی)  (Potato Pancakes (Deruny

هزینه و قیمت خرید غذا در اوکراین
پنکیک سیب زمینی (درونی) – قاره پیما

یکی دیگر از غذاهای لذیذ و خشومزه اوکراینی پنکیک سیب زمیین یا درونی می باشد که شباهت بسیاری به کوکوی سیب زمینی ایرانیان دارد.

در ابتدا سیب زمینی ها را آب پز می کنند و پس از له کردن به آن تخم مرغ، آرد، سیر، پیاز خرد شده، سبزیجات تاز اضاف می کنند و با هم مخلوطشان می کنند و سپس آنها را همانند کوکو در روغن سرخ می کنند.

اوکراینی ها پنکیک سیب زمینی  یا همان درونی را معمولا همراه با تزیین خامه ترش و جعفری خرد شده بر روی آن و البته نان تازه پخته شده میل می کنند.

آکروشکا Okroshka

لیست خوراکی های خیابانی اوکراین
آکروشکا – قاره پیما

یکی از لذیذ ترین سوپ هایی که در کشور اوکراین طبخ می شود می باشد که مواد اصلی تشکیل دهنده آن در بسیاری از مواقع کواس و کفیر می باشد که هردوی آنها ترش مزه می باشند.

خیار، سبزیجات، هویج و تربچه از دیگر مواد تشکیل دهنده این سوپ می باشند که در بسیاری از مواقع آنرا به صورت درشت برش میدهند و موقع پخت به سوپ اضافه می کنند.

بانوش Banush

غذاهای محلی و خیابانی اوکراین
بانوش – قاره پیما

غذایی بسیار لذیذ می باشد که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بلغور ذرت، چربی گوشت سرخ شده و پنیر می باشد.

این غذا در زمان های قدیم به عنوان غذای فقرا محسوب می گردید اما در حال حاضر به یکی از لذیذ ترین غذاها که در تمامی رستوران های طبخ و ارائه می گردد تبدیل گشته است.

هولودت Holodets

غذاهای سنتی اوکراین
هولودت – قاره پیما

بسیاری از توریست ها با دیدن ظاهر این غذا به این فکر می کنند که عجیب ترین غذای دنیا را قرار است امتحان کنند.

به این نکته می توان اشاره کرد که این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای مردم اوکراین می باشد که در بسیاری از جشن ها و اعیاد خاص خود آنرا طبخ می کنند.

هولودت از آب گوشت تهیه می‌شود که به شکل یخ‌ زده یا ژله مانند است و تکه‌های گوشت را درون خود جای میدهد که موقع پخت می توان گفت بوی جالبی ندارند اما بعد از پخت طعم ، مزه  و بوی خاص و اشتها بر انگیزی را به خود می گیرند.

نالیسنیکی Nalysnyky

بهترین و معروف ترین خوراکی های اوکراین
نالیسنیکی – قاره پیما

یکی دیگر از غذاهای پر طرفدار اوکراینی می باشد که قبل از پخت هر فرد می توانید انتخاب نمایید که داخل آن از چه موادی پر شود.

این نکته قابل ذکر است که از مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا پنیر کاتیج و کشمش می باشد که در انتخاب همه می بایست وجود داشته باشد و طعم لذیذ و خوشمزه ای به غذا می دهد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا