دهلی نو

راشتراپاتی بهاوان دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره راشتراپاتی بهاوان دهلی

راشتراپاتی بهاوان Rashtrapati Bhavan

درباره راشتراپاتی بهاوان

راشتراپاتلی بهاوان در حال حاظر بعنوان کاخ ریاست جمهوری هند در دهلی مورد استفاده میباشد اما لازم به ذکر است در زمان های گذشته و در ابتدا خانه معاون و بعداً خانه دولت بوده است.
این ساختمان که دارای معماری زیبا و ساده ای می باشد و در زمینی مساحتی حدود 130 هکتاری در طبیعتی سرسبز و زیبا ساخته شده است و همچنین ساختمان اصلی ریاست جمهوری نیز 750 متر مربع مساحت را دارا می باشد و همچنین این مجموعه دارای 340 اتاق شامل تالارهای پذیرایی، اتاق مهمان و دفاتر مسئولین می باشد که مورد استفاده قرار می گیرند.
ساخت کامل این بنا در سال 1929 میلادی به پایان رسیده است به طوری که در ابتدا قرار بر این بوده است که در طول مدت زمان چهار سال ساخته شود اما بواسطه وسعت بزرگ و ظرافتی که در طراحی و حکاکی های داخل ساختمان و سقف های سالن ها استفاده شده است ساخت آن حدود هفده سال به طول انجامید.
در این کاخ ریاست جمهوری در طول سال های گذشته مراسم های گوناگونی نظیر سوگند یاد کردن روسابی جمهوری، شنیدن سخنان رهبران جهان، انجام قرار داد ها و امضا های مهم، جشن استقلال و همچنین جمهوری هند برگزار شده اند.
معماری این ساختمان به سبک انگلیسی بوده و در عین سادگی بسیار زیبا و خاص نیز می باشد و در قابل ذکر است در طبقه دوم آن سالنی بزرگ با نام آشوکا وجود دارد که برای ملاقات ها و جلسات مهم از آن استفاده می شود.
دفتر نخست وزیر هند و همچنین وزیر وزات خارجه در حاشیه شرقی و ساختمان مدور مجلس هند هم در حاشیه شمال شرقی این کاخ واقع شده اند.
باغ های ریاست جمهوری، فضاهای باز بزرگ، محل سکونت محافظان و کارکنان، اصطبل ها، سایر دفاتر و تاسیسات دیگر قسمت های تشکیل دهنده این ساختمان و مجموعه می باشند.
در سراسر جهان این مجموعه بعنوان بزرگترین اقامتگاه سران دنیا شناخته شده می باشد.
این کاخ در دهلی بین دروازه هند و میدان مرکزی واقع شده است.
این کاخ در طول سال و به مدت فقط یک ماه برای بازدید عموم باز می باشد و مابقی 11 ماه در آنجا انواع ملاقات ها و کارهای دولتی برقرار می باشد.
اگر مایل به بازدید از این کاخ می باشد باید تحقیقات لازم را به انجام رسانده و از زمان به روی عموم باز بودن آن مطلع شوید و در آن بازه زمان سفر خود را برنامه ریزی نمایید.
دسترسی به این کاخ ریاست جمهوری (راشتراپاتی بهاوان ) برای بازدید بسیار آسان و قابل استفاده می باشد و در مدت زمان یک ماهی که می توانید از این مجموعه بازدید نمایید از ساعات 10 صبح الی 3 بعد از ظهر این امکان وجود خواهد داشت.

راشتراپاتی بهاوان دهلی
راشتراپاتی بهاوان دهلی

آدرس راشتراپاتی بهاوان:

Rashtrapati Bhawan, Presidents Estate, New Delhi, Delhi 110004, India

تلفن :

00911123015321

سایت جهت بازدید:

rashtrapatisachivalaya.gov.in

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا