عراق

بهترین زمان سفر به عراق

بهترین زمان سفر به عراق از لحاظ آب و هوایی

سفر در تمامی فصول و ماه های سال به کشور عراق امکان پذیر میباشد اما در ادامه مطلب به برخی از نکاتی اشاره خواهیم کرد که در تصمیم شما برای سفر به کشور عراق کمک خواهد کرد.
کشور عراق دارای زمستان‌ هایی خنک ( اما در برخی مواقع سرد و اذیت کننده) و تابستان‌ های خشک و گرم است.
بهترین زمان سفر به عراق در زمستان می باشد چون در این فصل عراق دارای آب و هوایی خنک می باشد و با سفر در این فصل از گرمای بسیاری که در تابستان وجود دارد به دور خواهید ماند.
بهار و پاییز نیز می توانند بعنوان فصولی از سال در این کشور محسوب شوند که دارای آب و هوایی مطلوب می باشند و با اینکه گردشگران بسیاری را ممکن است در این کشور نبینید اما آب و هوایی مطلوب تر به نسبت تابستان و زمستان در این کشور وجود خواهد داشت.

بهترین زمان سفر به کشور عراق برای لذت بردن از تفریحات

در تمامی فصول سال امکان سفر به کشور عراق و لذت بردن از تفریحات موجود در آن برای تمامی مسافران و گردشگران امکان پذیر می باشد و می توانید با حضور خود در عراق لحظات خوش و به یاد ماندنی را رقم بزنید.
تابستان در این کشور عنانند بسیاری از نقاط در جهان گرم می باد و لذت می تواند زمانی مناسب برای افراد و علاقه مندانی باشد که دوست دارند ازتفریحات آبی در سفرشان استفاده نمایند.
همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم زمستان در این کشور خنک می باشد و بهترین زمان برای افرادی است که از گرمای تابستان فراری می باشند و دوست دارند تفریحاتی مختص به فص زمستان را انجام دهند.
بهار و پاییز نیز به نوبه خود می توانند فصولی مناسب برای سفر به کشور عراق و لذت بردن از امکانات و تفریحات مختص به این فصل و بازه زمانی از سال باشد.

بهترین زمان برای رفتن به کشور عراق از نظر ارزان بودن قیمت

در کشور عراق همانند بسیاری دیگر از کشور ها قیمت هتل ها، مراکز اقامتی، تور ها و … در برخی بازه های زمانی از سال بالاتر از دیگر فصول بوده و زمان هایی نیز می باشد که قیمت ها پایین تر از دیگر فصول سال می باشد.
تابستان بواسطه آب و هوای گرمی که دارد امکان استفاده بیشتر از تفریحات تابستانی را دارا می باشد و بعنوان فصل پرتردد گردشگری شناخته شده می باشد و قیمت ها نیز بواسطه آن بالاتر از دیگر بازه های زمانی سال می باشد.
زمستان نیز فصلی سرد در کشور اتریش همانند بسیاری دیگر از نقاط جهان محسوب می گردد و اگر مایل به سفر در این بازه زمانی از سال به کشور زیبا و گردشگر پذیر عراق می باشد، می توان اشاره کرد که در این زمان مسافران کمی به علت آب و هوای موجود به عراق سفر می کنند و قیمت ها در این زمان اعم از تور، بلیط، مراکز دیدنی و …. ارزان تر از دیگر بازه های زمانی سال برای سفر می باشد.
البته این موضوع نیز مرتبط با سلیقه هر فرد برای سفر به کشور عراق می باشد زیرا افرادی دوست دارند در تاستان، بهار، پاییز و حتی زمستان به این کشور سفر کنند اما نکاتی که در بالا قید شد بر اساس میزان تردد و سفر در این کشور و میزان سردی و گرمی آب و هوای آن ثبت گردیده است.

زمان برگزاری جشن ها و فستیوال ها در کشور عراق

فستیوال ها، جشن ها و اعیاد بسیاری در طول سال در کشور عراق برگزار می گردد که به یکی از عواملی تبدیل گردیده که مسافران بسیاری را برای سفر به این کشور جلب می کند.
در طول گذر زمان در عراق اعیاد و جشن های بسیار و متعددی برگزار گردیده اند و مردم این کشور در این جشن ها به شادی و پایکوبی پرداخته اند.

Nowruz عید نوروز

Nowruz عید نوروز

عید نوروز یکی از محبوب ترین و با ارزشترین جشن ها و اعیادی است که مورد احترام مردم کشور عراق می باشد و هر ساله آنرا به صورت کامل و بسیار شاد برگزار می کنند.
آتشهای انبوه در روز قبل از عید بر روی قلعه ها روشن می شود که نشانگر آمادگی برای میزبانی از سال جدید می باشد.
مردم در روز نورز در عراق گرد هم جمع شده و با برپایی موسیقی ها و انجام رقص های محلی نوروز را جشن میگیرند و برای یکدیگر آرزوی سلامتی و سالی شاد می کنند.

Eid al-Adha in Iraq عید قربان عراق

Eid al-Adha in Iraq عید قربان عراق

یکی دیگر از مهمترین جشن هایی است که هر ساله در کشور عراق برگزار می شود و بسیار در میان مردم بومی و محلی پر طرفدار می باشد.
در این روز و اول وقت نمازگزاران به مساجد می روند و نماز عید قربان را انجام میدهند و سپس بعد از برگشت به خانه ها برخی برای گرامیداشت این روز گوسفند قربانی کرده و در بین همسایه ها و یا افراد نیازمند تقسیم می کنند.

Iraqi Ramadan عید رمضان عراق

Iraqi Ramadan عید رمضان عراق

در طول ماه رمضان مسلمانان متدین در طول روز نه آب می نوشند و نه غذایی می خورند تا به زنپمان افطار برسد و بتوانند با خواندن دعای مخصوص افطار نمایند.
بعد از گذشت یک ماه روزه داری به پایان یافتن آن جشن و عیدی برگزار می شود که مردم عراق آنرا به خوبی رعایت میکنند و هر ساله آنرا جشن میگیرند.

Christmas and New Year in Iraq کریسمس و سال نو در عراق

Christmas and New Year in Iraq کریسمس و سال نو در عراق

یکی دیگر از محبوب ترین جشن هایی که مردم کشور عراق آنرا همانند مردم بسیاری از کشورها هر ساله جشن میگیرند کریسمس و سال نو میلادی می باشد.
مردم در این روز قصه سال نو را در کنار هم و یا خواندن انجیل جشن می گیرند و در کنار بابانوئل و درخت های کاج تزیین شده عکس گرفته و خاطراتی خوش را از این روز ثبت کرده و آرزوی فرازسیدن سالی پر از شادی و برکت را برای یکدیگر می کنند.

مکان های دیدنی و توریستی عراق

Mudhafaria Minaret مناره مضافریه

Mudhafaria Minaret مناره مضافریه

مناره ای تاریخی می باشد که در مرکز شهر اربیل کشور عراق واقع شده است.
این نکته نیز قابل ذکر است که محلهٔ پیرامون این مناره نیز به نام محله مناره نامیده می‌ شود.
این مناره در چند کیلومتری جنوب باختری ارگ اربیل قرار دارد و در دورهٔ سلطان مظفر الدین گوگبری ساخته شده‌ است.

Aqua Tarin Water Park پارک آبی آکوا تارین

Aqua Tarin Water Park پارک آبی آکوا تارین

این پارک در محیطی حدود 2000 متر ساخته شده و فعالیت خود را از سال 2007 آغاز کرده است.
این پارک دارای دوبخش اختصاصی بزرگسالان و کودکان می باشد.
مراجعه کنندگان در این مجموعه علاوه بر استفاده از تفریحات موجود می توانند از رستوران ها و کافه های موجود در آن نیز استفاده نمایند و لحظاتی خوش و به یادماندی را برای خود رقم بزنند.

فیلم مکان های دیدنی در عراق

پاساژ های ارزان قیمت عراق

city star mall سیتی مال

city star mall سیتی مال

مرکز خریدی با قیمت های مقرون به صرفه برای مشتریانی که علاقه مند به خرید کردن زیاد می باشند.
در این مرکز خرید بیشتر اجناس چینی با کیفیت بالا به فروش می رسند و محصولاتی نظیر پوشاک زنانه، مردانه، کودکانه، زیور آلات، کیف، کفش، وسایل دکوری و تزیینی و…می توانید تهیه نمایید.
در حین خرید مراجعین به این مرکز خرید می توانند از دیگر امکانات آنجا نظیر مرکز تفریحی کودکان، پارکینگ، رستوران و کافی شاپ استفاده نمایند.

family mall فامیلی مال

family mall فامیلی مال

فامیلی مال از بزرگترین و مدرن‌ ترین مراکز خرید ساخته شده در عراق محسوب می شود.
این مرکز خرید دارای فروشگاه های متعددی است که ارائه دهنده محصولاتی چون پوشاک، زیور آلات، کیف، کفش، محصولات بهداشتی، وسایل تزیینی و دکوری و… می باشند.
علاوه برا فروشگاه های خرید این مجموعه دارای سینما، رستوران، فود کورت، کافی شاپ، محوطه بازی کودکان، پارکینگ برای استفاده و استراحت مشتریان میباشد.

راه های خرید ارزان قیمت در عراق

از عراق چی بخریم ؟

Handmade leather industry صنایع چرمی دست دوز

Handmade leather industry صنایع چرمی دست دوز

یکی از محبوب ترین سوغات هایی که در این کشور مورد استفاده قرار میگیرد صنایع چرمی دست دوز می باشد.
این صنایع دستی را در بازار های سنتی و در تمامی مغازه های سوغات فروشی و صنایع دستی فروشی پیدا کرده و ازهر مدل و طرحی که خوشتان آمد می توانید خرید هایتان را انجام دهید.

Baklava باقلوا

Baklava باقلوا

باقلوا شیرینی خوشمزه ای است که در بسیاری از کشورها از جمله کشور عراق درست می شود و بسیار پرطرفدار نیز می باشد.
باقلوا های ساخته شده در عراق بوسیله مغزهای بادام زمینی، بادام، فندق، پسته و… و بسته به نوع سلیقه و ذائقه افراد پر شده و ارائه می گردند و می توانند گزینه های خشومزه و مناسب برای سوغات از این کشور باشد.

هزینه خرید سوغات در عراق

خوشمزه ترین غذا های عراق

iraqi Kubba کوبه عراقی

iraqi Kubba کوبه عراقی

یکی از محبوب ترین غذاهای مورد علاقه مردم این کشور و اخیرا توریست ها و گردشگران می باشد.
این غذا در دو نوع به صورت سرخ شده و دیگری درون سس ها مخصوص و به صورا خوراک مانند تهیه می شوند ولی در هر دو نوع از گوشت تازه برای درست کردن آن استفاده می شود.
گوشت چرخ کرده، سبزیجات، بلغور گندم پخته شده، پیاز، ادویه مخلوط، فلفل و نمک مواد اولیه و اصلی مورد استفاده در تهیه این غذاها محسوب می شوند.

iraqi Masgouf مسگوف عراقی

iraqi Masgouf مسگوف عراقی

مسگوف یکی از لذیذ ترین ماهی هایی است که در کشور عراق مورد استفاده قرار میگیرد و به صورت کبابی طبخ می شود.
ابتدا این ماهی به صورت کامل تمیز می شود و بوسیله روغن زیتون، نمک، تمبر هندی، زرد چوبه و نمک مزه دار می شود و سپس کباب می شود.
این غذا بعد از کباب شدن در کنار لیو ترش تازه، نان و ادویه های مخصوص سرو می گردد.

خوراکی های سنتی عراق

رستوران هایی که در سفر به عراق حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

Baba Döner بابا دونر در کشور عراق

Baba Döner بابا دونر در کشور عراق

یکی از رستوران هایی است که بسیار غذاهای خوشمزه ای دارد و هتل هزاره حدود 5 دقیقه با این مغازه فاصله دارد.
علاوه بر لذیذ بودن غذاهای این رستوران آنها دلیوری به بیرون از رستوران را نیز دارد.
همانطور که از نام آن می توانید ببینید محبوب ترین غذای سرو شده در این رستوران دونر می باشد که در انواع مدل های ساندویچی و همچنین پرسی ارائه می شوند که طعمی بسیار لذیذ و خوشمزه ای را نیز دارا می باشند.
تمامی مواد اولیه مورد استفاده در این رستوران به صورت تازه، ارگانیک و روزانه تهیه می شوند.

DC Steakhouse erbil رستوران دی سی استیک هاوس اربیل

DC Steakhouse erbil رستوران دی سی استیک هاوس اربیل

یکی از محبوب ترین و مشهور ترین رستوران هایی است که در اربیل ساخته شده است و دارای طرفداران بسیاری می باشد و استیک های پخته شده در آن بسایر خوشمزه و لذیذ می باشند.
یکی از دلایل موفقیت این رستوران وشناخته شدنش سرو درست و بجای نوشیدنی ها با غذا و استیک ها می باشد.
تمامی مواد اولیه مورد استفاده در این رستوران به صورت تازه، ارگانیک و روزانه تهیه می شوند.

رستوران های ایرانی در  عراق

قفیقلایلا

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا