دهلی نو

دروازه هند دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره دروازه هند دهلی

دروازه هند India Gate

درباره دروازه هند

دروازه هند یک بنای یادبود جنگی است که بر روی راجپات، در لبه شرقی “محور تشریفاتی” دهلی نو، که قبلا کینگزوی نامیده می شد، قرار دارد.
این بنا به عنوان یادبود 90000 سرباز ارتش هند بریتانیایی بنا نهاده شده است که بین سالهای 1914 و 1921 میلادی در جنگ جهانی اول، در فرانسه، فلاندر، بین النهرین، ایران، آفریقای شرقی، گالیپولی و جاهای دیگر در خاور دور و نزدیک جان خود را از دست داده اند.
سبک معماری طاق یادبود مانند طاق کنستانتین در رم را تداعی می کند و اغلب با طاق پیروزی در پاریس و دروازه هند در بمبئی مقایسه می شود، اما هر یک از این بناها دارای زیبایی های منحصر به فرد و چشم نوازی می باشند.
دروازه هند در محوطه ای به مساحت 306 هزار متر مربع ساخته شده است.
پس از جنگ آزادی ‌بخش بنگلادش در سال 1972میلادی، ساختاری متشکل از یک پایه سنگ مرمر سیاه با یک تفنگ معکوس، که با کلاه ایمنی پوشیده شده بود و توسط چهار شعله ابدی محصور شده بود، در زیر طاق ‌نما (دروازه) ساخته شد.

دروازه هند India Gate
دروازه هند India Gate

این سازه که عمار جوان جیوتی (شعله سرباز جاودانه) نام دارد، از سال 1971 میلادی به عنوان آرامگاه این سرباز گمنام در هند عمل می کند و همچنین به یادبودی برای این سرباز تبدیل گردیده است.
دروازه هند یکی از بزرگترین یادبودهای جنگ در هند به شمار می رود و توریست ها و گردشگران بسیاری در سفرشان به هند و شهر دهلی حتما از این بنای یادبود نیز دیدن می کنند و عکس های یادگاری از خود در انجا به ثبت می رسانند.
در محل احداث این دروازه اعیاد، گرد همایی ها، مراسم های بسیاری هر ساله برگزار می گردد که بسیاری از مردم در آنها شرکت می کنند.
این نکته نیز قابل ذکر است که امروزه دروازه هند نه تنها به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری هند تبدیل شده است، بلکه به یک سمبل ملی نیز بدل گشته است و مردم هند با افتخار به آن نگاه می کنند.
در اکثر شب ها اطراف این دروازه نورپردازی هایی انجام میگیرد گه بر زیبایی و چشم نوازی آن می افزاید.
دسترسی به این بنای تاریخی و یادبود بسیار آسان و با تمامی وسایل نقلیه امکان پذیر می باشد.
به این نکته نیز می توانیم اشاره نماییم که با بازدید از این مکان می توانید به صورت هم زمان با تاریخ، فرهنگ و طبیعت هند نیز آشنا شد.
در اطراف این دروازه همچنین مکان های دیدنی بسیاری نیز وجود دارند که می توانید به آنها نیز سر بزنید و در رستوران ها و کافه های ساخته شده در اطراف این سازه نیز می توانید طعم غذاهای و دسرهای لذیذ هندی را تجربه نمایید.
هر فرد یه صورت شخصی و یا با رزرو تورهای یکروزه می تواند از این بنای یادبود تاریخی دیدن کند.
بهترین زمانی که می توانید به دهلی سفر نمایید و از این بنا نیز در کنار این سفر بازدید نمایید بهار می باشد زیرا در فصل بهار آب و هوای دهلی بسیار مناسب خواهد بود و میزان بارش به گونه ای است که آب و هوای معتدلی در این شهر از کشور هند برقرار می باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا