بمبئی

کتابخانه و اتاق مطالعه دیوید ساسون بمبئی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره کتابخانه و اتاق مطالعه دیوید ساسون بمبئی

کتابخانه و اتاق مطالعه دیوید ساسون David Sassoon Library and Reading Room

درباره کتابخانه و اتاق مطالعه دیوید ساسون

کتابخانه و اتاق مطالعه دیوید ساسون یک کتابخانه و ساختار میراث معروف در بمبئی، هند می باشد که در بین مردم بومی و ساکن این شهر و همچنین برخی توریست ها و گردشگرانی که به کشور هند و شهر بمبئی سفر می کنند دارای طرفدارانی نیز می باشد.
ایده ایجاد کتابخانه ای در مرکز شهر از سوی آلبرت ساسون، پسر نیکوکار یهودی معروف بغدادی، دیوید ساسون، مطرح گردید.
این ساختمان توسط معماران حرفه ای و با هزینه ای در حدود یکصد و بیست و پنج هزار روپیه ساخته شده است.
ساخت الهام گرفته شده از معماری دوران استعماری در هند می بوده است و می توان گفت که برای ساخت این ساختمان به طور کلی تلفیقی از فرهنگ هند و انگلستان را به نمایش می گذارد.
نکته قابل توجهی که در باره این مجموعه می توان بدان اشاره نمود این موضوع است که، این ساختمان که در سال 1870 میلادی ساخت آن پایان یافت و تکمیل گردید، با استفاده از سنگ زرد ملاد، بسیار شبیه به کالج الفینستون، ساختمان ‌های ارتش و نیروی دریایی و هتل واتسون بنا نهاده شده است.
در قسمت بالایی ورودی این کتابخانه مجسمه ای از نیم تنه سنگی سفید دیوید ساسون قرار داده شده است که این مجسمه نیم تنه که از جنس مرمر می باشد نمونه کاری از توماس وولنر برای مجسمه ساسون بود که در جلوی پله های کتابخانه دیوید ساسون به صورت ایستاده می باشد.
این مجسمه مرمری ایستاده که در سال 1865 میلادی تکمیل شد، توسط سر بارتل فرر، فرماندار بمبئی و دوست شخصی مجسمه‌ ساز، وولنر، ساخته شد.
هرساله بازدید کنندگان بسیاری از اکثر نقاط دنیا در سفرشان به بمبئی به این بنا و کتابخانه نیز سر می زنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا