بمبئی

غارهای فیل بمبئی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره غارهای فیل بمبئی

غارهای فیل بمبئی هند Elephanta Caves

درباره غارهای فیل

یکی از مکان های بسیار منحصر به فرد موجود در بمبئی هند می باشد که دارای طبیعتی فق العاده چشم نواز می باشد و به همین واسطه در لیست آثار میراث جهانی به ثبت رسیده است.
مجموعه ای از معابد غارها در این مجموعه هستند که عمدتاً به شیوا خدای هندو اختصاص داده شده است.
این غارها در بندر بمبئی در 10 کیلومتری شرق بمبئی در ایالت ماهاراشترا هند قرار واقع شده اند.
این جزیره که غارها در آنجا واقع شده اند در حدود 2 کیلومتری غرب بندر جواهر لعل نهرو، شامل پنج غار هندو و چند تپه استوپای بودایی است که قدمت آنها به قرن دوم قبل از میلاد مسیح می رسد، و همچنین گروه کوچکی از دو غار بودایی با مخازن آب نیز در آنجا وجود دارد.
غارهای فیل حاوی مجسمه‌ های سنگی تراشیده شده‌ اند که نشان‌ دهنده تلفیق ایده‌ ها و نماد های هندو و بودایی است.
غارها از سنگ بازالت جامد تراشیده شده اند و قابل ذکر می باشد که به جز چند مورد استثنا، بسیاری از آثار هنری این غارها و محوطه مخدوش و آسیب دیده اند.
معماری هندی و همچنین کنده‌ کاری های هر گوشه از آن که از اساطیر هندی الهام گرفته شده اند بعنوان یکی دیگر از علت های محبوبیت این مجموعه و مکان برای بازدید عموم مردم شناخته شده می باشد.
این غارها با اینکه بسیاری از قسمت هایش مورد آسیب قرار گرفته شده اند، بواسطه دارا بودن تندیس‌های خاص، معماری و ارزش تاریخی و فرهنگی بسیا بالایی که در کشور هند دارای می باشد بعنوان یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری شناخته شده می باشد.
هرساله تعداد بالایی از گردشگران و علاقه مندان در حین سفرشان به شهر بمبئی از این مجموعه نیز دیدن می کنند.
برای رفتن به این مجموعه می توانید استفاده از تاکسی و یا ماشین های شخصی را انتخاب نمایید و حدود دو ساعت رفت و آمد شما به این مکان به طول می انجامد و اگر علاقه مند به بازدید دقیق از این گونه امکان را دارا می باشد حدود 2 الی 3 ساعت زمان نیاز خواهید داشت تا از این غارها دیدن نمایید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا