سفارت

سفارت کانادا در لبنان

آدرس ایمیل و شماره تلفن سفارت کانادا در لبنان (بیروت)

سفارت کانادا در لبنان

کانادا بعنوان یکی از کشورهایی شناخته شده می باشد که سفارتش در ایران تعطیل شده است و هر فرد که از ایران مایل به سفر به کشور کانادا بنا بر هر دلیلی باشد باید بواسطه سفارت خانه کانادا در یکی از کشورهای همسایه برای اخذ ویزایش اقدامات لازم را انجام دهد.
لبنان یکی از کشورهای همسایه ایران می باشد که کانادا در آنجا دارای سفارت می باشد و هر متقاضی از ایران می تواند از آن طریق نسبت به اخذ ویزا و ارائه مدارک خود اقدام نماید.
در این سفارت نیز همانند بسیاری دیگر از سفارت ها هر متقاضی می تواند هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری نسبت به ارائه مدارک و گرفتن وقت مصاحبه و انگشت نگاری نماید، که البته از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش های ارائه مدارک به صورت آنلاین و غیر حضوری می باشد.
برا انجام این روش و ارائه مدارک در ابتدا هر متقاضی باید در صفحه رسمی سفارت کانادا در کشور لبنان حساب کاربری ایجاد کند تا بوسیله آن بتواند نسبت به ارائه مدارک خود و پیگیری های آینده استفاده نماید.
متقاضاین همچنین قبل از هر اقدامی باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که آیا واجد شرایط برای ورود به خاک کشور کانادا می باشند یا خیر و سپس نسبت به ارائه مدارک جهت اخذ هر نوع ویزایی که مد نظر دارند اقدام نمایند.

متقاضیان بعد از ایجاد حساب کاربری خود بر اساس چک لیستی که در صفحه رسمی سفارت کانادا وجود دارد نسبت به ارائه مدارک برای ویزای مخصوص و مد نظرشان نمایند.

آدرس سفارت کانادا در لبنان:

43 Jal El Dib Highway
1st Floor, Coolrite Building
P.O. Box 60163
Jal-el-Dib
BeirutLebanon

تلفن سفارت کانادا در لبنان:

+961-472-6700

فکس سفارت کانادا در لبنان:

+961-471-0595
+961-472-6703

ساعات کاری سفارت کانادا در لبنان:

این سفارت در روزهای شنبه و یکشنیه تعطیل می باشد.
مابقی روزهای هفته یعنی از دوشنبه الی جمعه سفارت کانادا از ساعت 8 صبح الی 11.30 ظهر فعالیت دارد و اماده ارائه خدمات به متقاضیان و مراجعین می باشد.

وقت سفارت کانادا بسته به نوع ویزا، زمان درخواست و شلوغ بودن سفارت ممکن است مدت زمان هایی متفاوت را داشته باشد.
در ابتدا و بعد از اینکه هر متقاضی بسته به نوع ویزای درخواستی مدراکش را در سیستم حساب کاربری خود آپلود نمود با انجام بررسی ها و در صورت تایید زمانی را به متقاضی از طریق ایمیل اعلام می کنند که در آن روز و زمان مشخص شده برای انجام انگشت نگاری و مصاحبه باید در سفارت کانادا در کشور لبنان حاضر شوند.
اگر در روز تعیین شده امکان سفر برای متقاضی به لبنان وجود نداشته باشد باید از طریق حساب کاربری خود و با زدن ایملی از قبل به سفارت با ذکر دلیل قانع کننده اعلام نماید تا روند کنسلی و نوبت دهیی مجدد برای فرد درخواست دهنده از سر گرفته شود، اما پیشنهاد ما این است که در روز و ساعت مشخص شده در این سفارت حضور داشته باشید زیرا در صورت کنسلی برای درخواست مجدد مدت زمان بیشتری به طول خواهد انجامید تا وقت دیگری به متقاضی داده شود.
اما قابل ذکر است که این مدت برای صدور ویزا بعد از انجام مصاحبه و انگشت نگاری از 10 الی 14 روز کاری در صورتی که هیچگونه مشکل دیگری پیش نیاید به طول بیانجامد.

نکته دیگری که مهم است در رابطه با انگشت نگاری و وقت سفارت به آن اشاره نماییم این موضوع است که افرادی که دارای شرایط ذیل باشند از انجام انگشت نگاری در سفارت کانادا معاف می باشند.
افراد کمتر از 13 سال سن و همچنین افرادی بالاتر از 80 سال سن.
افرادی که دارای ویزای مهاجرتی کانادا می باشند.
افرادی که دارنده کارت اقامت پی آر کانادا می باشند.
افرادی که از قبل دارای پاسپورت کانادا می باشند.
متقاضیانی که در زمانی که اقدام به اخذ ویزا می نمایند در داخل خاک کشور کانادا حضور دارند.

برای ارائده مدارک برای وقت دهی آنلاین می توانید برای اینکه به مشکلی بر نخورید از لیست مربوطه که در سایت سفارت به ثبت رسیده است استفاده نمایید.

در روزی که برای انجام مصاحبه به سفارت کشور کانادا در لبنان مراجعه نمودید باید حتما پرینت تاییدیه سفارت مبنی بر وقت دهی خود را نیز به همراهتان داشته باشید تا برایتان مشکلی به وجود نیاید و روند انجام انگشت نگاری سریع انجام پذیرد.
همچنین باید پاسپورت خود را نیز در این روز به همراه داشته باشید و رسید پرداخت تمامی هزینه های مرتبط را نیز به مامورین مربوطه ارائه دهید.

نکات مهمی نیز وجود دارند که هر متقاضی در روز انگشت نگاری باید به آنها توجه نماید تا مشکلی برایش به وجود نیاید که در ادامه به این موارد اشاره خوایهم نمود.
* اگر فردی هستید که بر روی دست و یا صورت خود دارای خالکوبی می باشد قبل از مراجعه به سفارت کانادا در لبنان برای انگشت نگاری باید انها را پاک نمایید.
* برالی انجام انگشت نگاری فقط لازم است که نامه تاییدیه برای وقت سفارت را به همراه داشته باشید و پاسپورت و کارت شناسایی که نشانگر هویت شما باشد.
* در روز انگشت نگاری همه افرادی که برای اخذ ویزا درخواست داده اند باید با هم و همزمان در سفارت حضور داشته باشند تا روند کار به سرعت انجام پذیرد.

پیکاپ ویزای کانادا در لبنان

بعد از انجام تمامی مراحل ثبت درخواست و دادن وقت مصاحبه و انگشت نگاری هر فرد باید به سفارت خانه کشور کانادا در لبنان که اقدامات اولیه را از انجا انجام داده است مراجعه نماید و انگشت نگاری شود تا بعد از آن مابقی مراحل جهت صدور ویزا صورت پذیرد.
شخصی ممکن است بعد از انجام این مراحل نتواند مجدد به لبنان سفر کند تا ویزای خود را دریافت نمایید لذا در این صورت می تواند توسط موسسه و آژانسی معتبر اقدام به اخذ ویزای به صورت پیک آپ نماید که با پرداخت هزینه ای جداگانه و ارائه مدارکی به نماینده خود به انجام برساند.
برای انجام این نوع از خدمات هر متقاضی باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می نماییم را ارئه دهند:
* اصل کارت ملی و پاسپورت متقاضی (پاسپورت باید دارای حداقل دارای 6 ماه اعتبار قانونی باشد).
* نامه تاییدیه و ایمیل ارسالی سفارت خانه کشور کانادا در لبنان که نشان دهنده تاییدی جهت آماده بودن برای اخذ ویزا می باشد.
* ارائه وکالت نامه از موسسه و یا فردی که کارهای پیکاپ ویزا را انجام خواهد داد.
* برگه وقت سفارت.
* عکس از فرد متقاص که توسط نماینده وی می بایست ارائه شود.
* نام کاربری و پسوورد حساب کاربری وقت سفارت کانادا .

رد درخواست و ریجکتی ویزای کانادا در لبنان

عوامل و دلایل بسیاری برای رد درخواست فرد متقاضی جهت اخذ ویزای کانادا در کشور لبنان وجود دارد.
یکی از شناخته شده ترین این عوامل ناقص بودن مدارک ارائه شده به سفارت خانه کشور کانادا در لبنان می باشد.
دلیل دیگر می توانند ارائه دلایل ناکافی برای قانع کردن مامور بررسی پرونده شما در رابطه با اینکه آیا شما بعد از سفر حتما به کشورتان باز خواهید گشت یا خیر.
از دیگر دلایلی نیز که امکان دار افسر مربوطه بررسی پرونده شما مجبور به رد درخواست ویزای کانادای شما در لبنان شود نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:
دارا نبودن تمکن مالی فرد متقاضی برای هزینه سفر و همچنین اسپانسر متقاضی.
قانع نشدن فرد متقاضی بر این موضوع که متقاضی حتما پس از اتمام مهلت ویزا بار خواهید گشت یا خیر.
ارائه مداکل جعلی و تقلبی.
دارا بودن سوء پیشینه.

انواع ویزاهای ورودی کشور کانادا

برای ورود به خاک کشور کانادا چندین نوع مختلف از ویزاها به شما این اجازه را در صورت تایید ازسوی سفارت و صدور می دهد که در ادامه به این نوع از ویزاها اشاره خواهیم نمود.
همانطور که اشاره شده این نوع از ویزاها در سفارت کانادا در کشور لبنان صادر میگردد.
* تمامی مدارک ارائه شده به سفارت باید به صورت ترجمه شده با مهر و سند رسمی دادگستری باشد *

ویزای توریستی کانادا

همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید این نوع از ویزا مختص افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کشور کانادا گردشگری می باشد و بعد از اتمام مدت ویزا مجدد به کشور محل اقامت اولیه خود باز می گردند.
برای اخذ این نوع از ویزا بر اساس لیست موجود در سایت و همچنین سفارت کشور کانادا می توانید اقدام به آماده سازی مدراکتان نمایید و آنها را برای بررسی های اولیه به مامورین مربوطه ارائه دهید.
این مدارک عبارتند از:
پاسپورت با دارا بودت اعتبار حداقل 6 ماهه.
عکس متقاضی که در زمانی کمتر از 6 ماه اخیر گرفته شده باشد و دارای پس ضمینه ای سفید رنگ باشد.
رزرواسیون هتل در کشور کانادا که باید به نام شخص درخواست دهنده باشد.
رزرواسین بلیط رفت و برگشت به کانادا به نام شخص متقاضی.
ارائه کارت واکسیوناسیون کووید 19.
ارائه برگه تمکن مالی که نشان دهد در مدت زمان اقامت در کشور کانادا به صورت توریست توانایی پرداخت هزینه های اقامتی، خورد و خوراک و … خود را خواهید داشت.
ارائه گردش حساب بانکی و ارائه مدارک شغلی که نشان دهد شما بعد از اتمام مدت زمان ویزا مجدد به کشور محل اقامت اولیه خود که مقصد اول شروع سفرتان بوده است باز خواهید گشت.
کپی کارت پایان خدمت برای آقایان در صورت دارا بودن و در غیر این صورت کپی کارت معافیت سربازی.
در صورت دارا بودن دعوتنامه از سوی فردی که در کانادا اقامت دارد، ارائه آن به همراه مدارکی که اثبات کند با فرد دعوت کننده نسبتی دارید الزامی می باشد.
تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فرد متقاضی که می بایست به صورت دقیق، صحیح، خوانا و بدون هیچگونه دروغی ثبت شده باشد.
پرداخت هزینه های مرتبط با این نوع از ویزا توسط و به نام فرد متقاضی.

ویزای تجاری کانادا

همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید این نوع از ویزا مختص افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کشور کانادا و اقدامات اولیه آن از طریق سفارت این کشور در لبنان ایجاد شغل و یا سرمایه گذاری در یکی از تجارت های این کشور و یا کار کردن در یکی از موسسات و شرکت های معتبر و ثبت شده در این کشور می باشد.

مدارکی نیز که برای اخذ این نوع از ویزا باید به سفارت کانادا در کشور لبنان ارائه دهید به شرح ذیل می باشد.
فرم درخواست ویزا که می بایست به صورت صحیح، دقیق، خوانا و بدون خط خورگی باشد.
اصل پاسپورت متقاضی با دارا بودن حداقل 6 ماه اعتبار قانونی.
عکس فرد متقاضی که باید از روبرو و با دارا بودن پس ضمینه سفید باشد.
کپی کارت شناسایی.
رزرو هتل و پرواز فرد درخواست دهنده ویزا تجاری که باید ارائه شوند.
دعوتنامه از طرف یک فرد یا شرکت در کانادا .
نامه کارفرما که در آن عنوان شغلی، حقوق و دلیل بازدید فرد متقاضی به کشور کانادا به طور کامل شرح داده شده است.
مدرک اثبات تمکن مالی که نشانگر این موضوع است که اولا فرد در طول مدت زمان حضور در کانادا توانایی پرداخت هزینه های خود را خواهد داشت و همچنین بعد از اتمام کار خود مجدد به کشور محل اقامت اولیه خود باز خواهد گشت.
کپی گذرنامه و کارت شناسایی فرد دعوت کننده.
کارت واکسیناسون کامل فرد متقاضی.
نداشتن سوء پیشینه کیفری و قانونی.
کپی کارت پایان خدمت برای آقایان در صورت دارا بودن و در غیر این صورت کپی کارت معافیت سربازی فرد متقاضی حتما الزامی می باشد.
فیش پرداخت هزینه های مربوطه متقاضی برای ارائه مدارک و اخد ویزای تجاری کشور کانادا در شعبه آن در لبنان .

ویزای تحصیلی کشور کانادا

این نوع از ویزا مختص متقاضیان و افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کانادا ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموشی کشور کانادا می باشد.
تمامی مدارکی که برای اخذ این نوع از ویزا باید ارائه دهید باید به صورت ترجمه شده باشند.

پاسپورت فرد متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار 6 ماهه.
ارائه نامه و تاییدیه ای از یکی از مراکز آموزشی و دانشگاهی این کشور به نشان دهد در مراحل ابتدایی آزمون ورودی قبول شده و شرایط ادامه تحصیل در آن محل را دارا می باشد.
ارائه مدارکی که نشان دهد در مدت حضورتان برای تحصیل توانایی پرداخت تمامی هزینه های تحصیلی، اقامتی و خورد و خوراک خود را خواهید داشت.
عکس شخص متقاضی که باید در کمتر از 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
سابقه و رزومه تحصیلی تمامی مقاطع تحصیلی کشوری که در آنجا زندگی کرده اید .
کپی کارت پایان خدمت برای آقایان در صورت دارا بودن و در غیر این صورت کپی کارت معافیت سربازی حتما الزامی می باشد.
معادل سازی مدارک تحصیلی متقاضی جهت درخواست ویزا.
تکمیل فرم اطلاعات فردی جهت درخواست ویزا که می بایست به صورت دقیق، صحیح، خوانا و بدون خط خوردگی باشد.
پرداخت هزینه های مرتبط و ارائه رسید پرداختی.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا