فرانسه

هزینه سفر به فرانسه

تمامی مسافران در حین سفر خود به کشور فرانسه ملزم به پرداخت هزینه هایی در مدت زمان اقامتشان در آنجا می باشند که در ادامه این متن به برخی از مهمترین هزینه هایی که توریست ها و گردشگران در حین سفرشان به فرانسه با آنها روبرو خواهند شد اشاره خواهیم کرد.

واحد پول فرانسه چیست؟

در ابتدای این متن به این نکته اشاره خواهیم کرد که واحد پولی در این کشور مورد استفاده قرار میگیرد چیست.
واحد پول مورد استفاده در تمامی معملات و هزینه ها یورو می باشد و قابل ذکر است که قبل از یورو و در زمان های گذشته فرانک فرانسه واحد پول این کشور بوده است.
واحد پول فرانسه در گذشته فرانک فرانسه نام داشته است و تحت نظارت دولت توزیع می گردیده است.
فرانک فرانسه به صورت 20، 50، 100، 200 و 500 فرانک ارائه می شده است اما از سال 1999 به بعد واحد پول رسمی در این کشور به یورو تغییر پیدا کرد.
این نکته نیز قابل ذکر است که فرانسه جزو کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که 28 کشور می باشند و از این میزان تعداد فقط 19 کشور از واحد پولی یورو در معماملات خود استفاده می کنند.
یورو در حال حاضر در این کشور به دو نوع اسکناسی و سکه ای مورد استفاده قرار میگیرد.
انواع اسکناس هایی که در این کشور به صورت متداول مورد استفاده قرار میگیرند در انواع 5،10،20،50،100 یورویی بوده و اسکناس هایی که به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند 200 و 500 یورویی می باشند.
سکه هایی نیز که در این کشور به صورت متداول مورد استفاده قرار میگیرند در انواع 1،2،5،10،20، 50 یورویی بوده و سکه هایی که به ندرت در این کشور استفاده می شوند در انواع 1 و 2 سنت می باشند.

تمامی مسافران و گردشگرانی که سفر به کشور فرانسه را انتخاب می نمایند باید به این نکته توجه نمایید که در حین سفرشان مسلتزم پرداخت هزینه هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

هزینه رزور هتل و اقامت در فرانسه

برای اقامت در فرانسه گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران قرار میگیرند که بر اساس میزان بودجه و توانایی پرداخت می توانید هریک را که مایل بودین را انتخاب نمایید.
برای اقامت در هتل های این کشور نیز بسته به نوع ستاره هتل و میزان خدمات و محل واقع شدن آنها هزینه های متغییر می باشند که در ادامه به قیمت هایی حدودی اقامت به ازای هر شب این هتل ها اشاره خواهیم کرد.

برای اقامت در این کشور گزینه های متفاوتی پیش رو خواهید داشت که یکی از انها استفاده از هاستل می باشد که به ازای هر شب اقامت حدود 15 الی 20 یورو پرداخت می نمایید.

هزینه اقامت در هتل های نسبتا” ارزان قیمت

برای اقامت در هتل هایی که دارای قیمت های نسبتا ارزان و مقرون به صرفه می باشند به ازای هر شب اقامت می توانید حدود 50 الی 60 یورو هزینه نمایید.

هزینه اقامت در هتل های 3 و 4 ستاره

برای اقامت در هتل های 3 و 4 ستاره در فرانسه به ازای هر شب اقامت می بایست حدود 100 الی 250 یورو هزینه نمایید.

هزینه اقامت در هتل های 5 ستاره

برای اقامت در هتل های لوکس و مجلل 5 ستاره در کشور فرانسه به ازای هر شب اقامت می بایست حدود 300 الی 800 یورو و حتی بالاتر هزینه نمایید.

این نکته نیز قابل ذکر است که هزینه های ذکر شده بر اساس میزان ستاره ها، فصول مختلف سال و همچنین محل واقع شدن هتل ها امکان متغییر بودن را دارا می باشند.

هزینه خورد و خوراک در فرانسه

برای خورد و خوراک در فرانسه بسته به نوع بودجه هر فرد گزینه های متفاوتی وجود دارند که از هریک از آنها می توانید استفاده نمایید.
برای خورد و خوراک خود نیز می توانید بوفه ها و رستوران های متفاوتی بر اساس بودجه خود انتخاب نمایید.
این نکته قابل ذکر است که هزینه رستوران ها در فرانسه کمی گران می باشد.
اگر مایل باشید برای صرف صبحانه از رستوران ها و کافه های این کشور استفاده نمایید به ازای هر وعده می بایست حدود 5 الی 10 یورو هزینه نمایید.
اگر هم مایل به خوردن ساندیچ های اماده فست فود فروشی ها باسید به ازای هر وعده غذایی حدود 5 الی 9 یورو می بایست هزینه نمایید.
اگر مایل بودین برای صرف ناهار به رستورانی در این کشور بروید هر وعده غذایی برای شما 20 الی 40 یورو هزینه خواهد داشت و اگر هم بخواهید خودتان مواد اولیه تهیه کرده و غذا را به سلیقه خودتان درست کنسد هزینه ای حدود 15 الی 20 یورو در بر خواهد داشت.
برای صرف شام در رستوران های این کشور به ازای هر وعده غذایی می بایست حدود 20 الی 45 یورو هزینه نمایید و اگر مانند ناهار بخواهید مواد اولیه را خودتان تهیه کرده و بسته به نوع ذائقه و سلیقه خودتان غذایتان را آماده منید حدودا 15 الی 20 یورو می بایست هزینه نمایید.

هزینه حمل و نقل در فرانسه

برای حمل و نقل گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران و گردشگران قرار میگیرد که در ادامه به مهمترین، مورد استفاده ترین و مقرون به صرفه ترین از لحاظ هزینه آنها اشاره خواهیم کرد.
برای استفاده از مترو بلیز تک سفره ان حدود 2 یورو و بلیط ده تایی برای استفاده از مترو برای هر فرد حدود 20 یورو می باشد.
برای استفاده از اتوبوس نیز باید بلیط تهیه نمایید که از 2 یورو هزینه استفاده از اتوبوس شروع می شود و به میزان مسافتی که طی می کنید ممکن است کمی به هزینه شما و آن هم نه زیاد اضافه شود.
برای کرایه تاکسی با احتساب ورودی اولیه و میزان مسافتی که می خواهید بروید هزینه های محاسبه می شوند که حدودا از 20 یورو آغاز شده و به 60 یورو و حتی در برخی مواقع بیشتر نیز برسد.

هزینه تفریح و ورودی های هریک از آنها در فرانسه

در این کشور مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری متعددی بری بازدید وجود دارند که با دارا بودن هر میزان بودجه ای می توانید از این بناهای تاریخی و زیبا و چشم نواز با معماری های منحصر به فرد و بسیار زیبا بازدید نمایید و از حضور یافتن خود در هر یک از آنها نهایت لذت را ببرید.
برای مثال اگر بخواهید از برج ایفیل دیدن نماید باید ورودی اولیه که حدود 15 یورو می باشد را پرداخت نمایید.
برای رفتن به بالای طاق پیروزی باید حدود 15 یورو هزینه نمایید.
ورودی موزه های پاریس از 15 یورو آغاز میگردد و ممکن است به بالاتر از این مقدار نیز برسد.
برای بازدید از کاخ زیبای ورسای باید بابت هزینه ورودی حدود 20 یورو هزینه نمایید.

هزینه موبایل در فرانسه

یکی از بهترین پیشنهادات برای مسافران ایرانی برای جلوگیری از هزینه های بسیار بالای رومینگ بین المللی استفاده از سیم کارت های اپراطورهای معتبر در این کشور می باشد.
مسافران به محض ورود به فرودگاه بین المللی کشور فرانسه از طریق بادجه های مخصوص اپراطور ها می توانند سیم کارت مد نظرشان را تهیه کرده و استفاده نمایند.
اگر هم ابتدا مایل هستید در هتل اقامت داشته باشید هم می توانید پس از آن با مراجعه به دفاتر اپراطور های معتبر این کشور اقدام به تهیه سیم کارت خود نمایید.

مکان های دیدنی و توریستی فرانسه

The Louvre Museum موزه لوور

The Louvre Museum موزه لوور

یکی از گنجینه های معروف و شناخته شده در کشور فرانسه می باشد که آثار هنری منحصر به فرد و خاصی در آنجا نگهداری می شوند.
در این موزه قسمت های مختلفی نظیر مصر باستان، یونان و روم باستان، تابلوهای نقاشیريال مجسمه ها تندیس های خاص و … و همچنین قسمتی برای هتنر اسلامی نیز برای بازدید وجود دارد.
ساختمان و نمای این مجموعه نیز بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد و از یک هرم شیشه‌ای بسیار زیبا و بزرگ ساخته شده است که در هنگام شب و با روشن شدن چراغ های مخصوص به زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده می شود.

Museum of Fine Arts موزه هنرهای زیبا

Museum of Fine Arts موزه هنرهای زیبا

یکی دیگر از معروف ترین و شناخته شده ترین موزه هایی که در کشور فرانسه ساخته شده است کی باشد که هر ساله بازدید کنندگان بسیاری برای دیدن آثار موجود در آن در حین سفرشان به فرانسه به آنجا می روند.
آثار رنسانس فرانسوی و ایتالیایی، مجموعه های عتیقه و قرون وسطایی، مجسمه های زیبا، نقاشی های تاریخی و منحصر به فرد و … از جمله آثار هنرمندان معروفی هستند که در این موزه به نمایش گذاشته می شوند.

فیلم مکان های دیدنی در فرانسه

پاساژ های ارزان قیمت فرانسه

One Nation Paris مرکز خرید وان نیشن پاریس

One Nation Paris مرکز خرید وان نیشن پاریس

یکی دیگر از بزرگترین مراکز خرید ساخته شده در شهر پاریس کشور فرانسه می باشد که ارائه دهنده محصولاتی بینظیر از برندهای شناخته شده بین المللی و فرانسوی می باشد.
در این مجموعه محصولاتی نظیر پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، عطر، زیورآلات، محصولات بهداشتی و آرایشی، اسباب بازی، انواع خوارکی ها، محصولات ورزشی، وسایل تزیینی و دکوری، وسایل الکترونیکی، وسایل خانه و … در فروشگاه ها برای خرید به مشتریان ارائه می شوند.
علاوه بر خرید در این مجموعه همچنین می توانید از فود کورت، رستوران، کافه و … نیز استفاده نمایید.

Ben Marshe Shopping Center مرکز خرید بن مارشه

Ben Marshe Shopping Center مرکز خرید بن مارشه

یکی دیگر از مراکز خرید ساخته شده در کشور فرانسه می باشد که با رفتن به انجا می توانید از برند های مطرح بین المللی و فرانسوی که دارای قیمت های نسبتا بالایی میباشند خرید های خود را به انجام برسانید.
محصولاتی که در فروشگاه های این مرکز خرید به مشتریان ارائه می شوند عبارتند از انواع جواهرات خاص و زیبا، پوشاک مردانه، رنانه و بچگانه، انواع خوراکی های ، محصولات بهداشتی و آرایشی،عطر، گل، کیف، کفش، زیور الات و بدلیجات و … می باشند.
از دیگر امکاناتی که با رفتن یه این مرکز خرید می توانید از آنها بهره مند شوید رستوران، کافی شاپ و فود کورت می باشد.
این مجموعه همه روزه از ساعت 10 صبح الی 9 شب آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

راه های خرید ارزان قیمت در فرانسه

از فرانسه چی بخریم ؟

French perfumes عطر های فرانسوی

French perfumes عطر های فرانسوی

کشور فرانسه بواسطه عطر های خوش بو و متنوعی که دارد در جهان معروف و شناخته شده می باشد و همچنین می تواند بعنوان یکی از بهترین گزینه ها برای یادگاری و سوغات از این کشرو باشد که جای کمی را نیز در چمدان به خود اختصاص می دهد.
در بسیاری از مغازه ها و فروشگاه های عطر فروشی و همچنین محصولات بهداشتی و آرایشی می توانید از این عطر ها که در انواع بسته بندی ها و رایحه ها می باشند را تهیه نمایید.

French soaps صابون های فرانسوی

French soaps صابون های فرانسوی

یکی دیگر از محبوب ترین سوغاتی هایی که می توانید از کشور فرانسه خرید نمایید جعبه ای از صابون های معطر و رنگارنگ این کشور می باشد.
پایه اصلی تمامی این صابون ها روغن‌ سبزیجات است و برخی روغن ‌های لازم دیگر و همچنین اسانس گل‌ها برای رایحه بخشی به این صابون ها می باشد.

هزینه خرید سوغات در فرانسه

خوشمزه ترین غذا های فرانسه

Salade niçoise سالاد نیسواز

Salade niçoise سالاد نیسواز

یکی از سالادهای لذیذی است که در فرانسه درست می شود و مردم از آن برای میان دعده، پیش غذا و برخی که سیستم خوراک رژیمی را استفاده می کنند بعنوان غذای اصلی استفاده می کنند.
کاهو، گوجه فرنگی تازه، تخم مرغ آب پز، تن ماهی، لوبیا سبز، زیتون و ماهی آنچو از جمبه مواد غذایی مورد استفاده در یان سالاد می باشند که آنرا می توانید در بسیاری از رستوران های کشور فرانسه سفارش دهید و نوش جان نمایید.

Ratatouille رتتویی

Ratatouille رتتویی

یکی از غذاهای شناخته شده و معروف در جهان می باشد که در کشور فرانسه درست می شود و دارای طعمی فوق العاده خوشمزه و لذیذ می باشد.
این غذا نوعی خوراک سبزیجات است که در فرانسه درست می شود و بعنوان غذای اصلی و یا پیش غذا و همچنین کنار غذای اصلی مورد استفاده قرار میگیرد.
گوجه فرنگی، سیر، پیاز، کدو سبز، بادمجان، هویج، فلفل، ریحان، آویشن و دیگر گیاهان معطر مواد غذایی تشکیل دهنده این غذای خوشمزه می باشند.

خوراکی های سنتی فرانسه

رستوران هایی که در سفر به فرانسه حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

Epicure رستوران اپیکور

Epicure رستوران اپیکور

دکوراسیون این هتل بسیار زیبا و خاص می باشد.
انواع غذاهای سنتی و لذیذی در این رستوران توسط سرآشپزان تهیه و طبخ می شود و بسیار محبوب در بین مردم این کشور و همچنین توریست ها و گردشگران می باشد.
تمامی مواد اولیه ای که در تهیه و طبخ غذاهای رستوران اپیکور مورد استفاده قرار میگیرند به صورت تازه، ارگانیک و به روز تهیه می شوند.

Jules Verne Restaurant رستوران جولز ورن

Jules Verne Restaurant رستوران جولز ورن

رستورانی محبوب ساخته شده بر فراز برج ایفیل فرانسه می باشد که دارای طرفداران بسیاری در میان مردم بومی و محلی و همچنین توریست ها و گردشگران می باشد.
این رستوران در طبقه دوم این برج زیبا و تاریخی که نمادی از کشور فرانسه می باشد ساخته شده است و ارائه دهنده انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه بین المللی و سنتی فرانسوی می باشد.
با رفتن به این رستوران همچنین می توانید شاهد نمایی زیبا ، منحصر به فرد و چشم نوازی باشید.
تمامی مواد اولیه ای که در تهیه و طبخ غذاهای این رستوران مورد استفاده قرار میگیرند به صورت تازه، ارگانیک و به روز تهیه می شوند.

رستوران های ایرانی در فرانسه

بببببببببببببببببببببببببب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا