بلژیک

هزینه سفر به بلژیک

تمامی مسافران در حین سفر خود به بلژیک ملزم به پرداخت هزینه هایی در مدت زمان اقامتشان در این کشور می باشند که در ادامه این متن به برخی از مهمترین هزینه هایی که توریست ها و گردشگران در حین سفرشان به بلژیک با آنها روبرو خواهند شد اشاره خواهیم کرد.

واحد پول بلژیک چیست؟

در ابتدای این متن به این نکته اشاره خواهیم کرد که واحد پولی در این کشور مورد استفاده قرار میگیرد چیست.
واحد پولی که در کشور بلژیک توسط مردم برای انجام هزینه ها و معاملات مورد استفاده قرار میگیرد یورو می باشد.
در این کشور یورو به دو نوع اسکناس و سکه و به صورت های متداول و به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند.
انواع اسکناس هایی که در انواع متدوال مورد استفاده هستند 5،10،20،50،100 یورویی و اسکناس هایی که به ندرت استفاده می شوند 200 و 500 یورویی می باشد.
انواع سکه هایی که در این کشور به طور متداول استفاده می شوند در انواع 1،2،5،10،،20،50 یورویی و سکه هایی که به صورت ندرت استافده می شوند در انواع 1 و 2 یورویی مورد استفاده قرار میگیرد.

تمامی مسافران و گردشگرانی که سفر به کشور بلژیک را انتخاب می نمایند باید به این نکته توجه نمایید که در حین سفرشان مسلتزم پرداخت هزینه هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

هزینه رزور هتل و اقامت در بلژیک

برای اقامت در بلژیک گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران قرار میگیرند که بر اساس میزان بودجه و توانایی پرداخت می توانید هریک را که مایل بودین را انتخاب نمایید.
برای اقامت در هتل های این کشور نیز بسته به نوع ستاره هتل و میزان خدمات و محل واقع شدن آنها هزینه های متغییر می باشند که در ادامه به قیمت هایی حدودی اقامت به ازای هر شب این هتل ها اشاره خواهیم کرد.

برای اقامت در این کشور می توانید از هاستل و هتل استفاده نمایید.
برای اقامت در یک هاستل به ازای هر شب اقامت می بایست مبلغی حدود 25 الی 45 یورو پرداخت نمایید.
اگر قسط اقامت در هتل هایی با قیمت مناسب هستید به ازای هر شب اقامت می بایست 90 الی 180 یورو هزینه نمایید.
برای اقامت در هتلی با سطح خدمات معمولی به ازای هر شب اقامت می توانید مبلغ 100 الی 150 یورو هزینه نمایید.
گزینه دیگری برای اقامت در بلژیک وجود دارد و آن هم اجاره آپارتمان می باشد که قیمت آپارتمان ها بر اساس متراژ و محل ساخت آن متفاوت می باشد اما حدودا به ازای هر شب اقامت 60 الی 150 یورو و یا حتی بالاتر میبایست هزینه نمایید.

هزینه خورد و خوراک در بلژیک

برای خورد و خوراک در بلژیک بسته به نوع بودجه هر فرد گزینه های متفاوتی وجود دارند که از هریک از آنها می توانید استفاده نمایید.
برای خورد و خوراک خود نیز می توانید بوفه ها و رستوران های متفاوتی بر اساس بودجه خود انتخاب نمایید.
به طور مثال برای صرف صبحانه ای معمولی به ازای هر نفر حدودا 10 الی 15 یورو می بایست هزینه نمایید.
برای صرف ناهار در رستورانی معمولی به ازای هر نفر می بایست حدودا 7 الی 15 یورو هزینه نمایید و برای صرف شام نیز به ازای هر نفر در رستورانی معمولی می بایست 20 الی 30 یورو هزینه نمایید.
هزینه صرف غذا در رستوران های لوکس و مجلل نیز بالا و گران قیمت می باشد.

هزینه حمل و نقل در بلژیک

برای حمل و نقل گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران و گردشگران قرار میگیرد که در ادامه به مهمترین، مورد استفاده ترین و مقرون به صرفه ترین از لحاظ هزینه آنها اشاره خواهیم کرد.
برای استفاده از تاکسی باید اشاره کرد که این هزینه ها بالا می باشد و به طور مثال برای استفاده از تاکسی برای جا به جایی از فرودگاه تا مرکز شهر حدود 45 الی 50 یورو هزینه خواهد داشت.
ولی اگر همین مسیر را بخواهید با اتوبوس طی نمایی هزینه ای حدود 15 الی 25 یورو خواهد داشت.
ولی در کل بهترین گزینه های انتخابی برای حمل و نقل در این کشور استافده از واسیل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، مترو، تراموا و قطار می باشد که در بر گیرنده هزینه های کمتری نسبت به تاکسی می باشند.

هزینه تفریح و ورودی های هریک از آنها در بلژیک

در این کشور مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری متعددی بری بازدید وجود دارند که با دارا بودن هر میزان بودجه ای می توانید از این بناهای تاریخی و زیبا و چشم نواز با معماری های منحصر به فرد و بسیار زیبا بازدید نمایید و از حضور یافتن خود در هر یک از آنها نهایت لذت را ببرید.

هزینه موبایل در بلژیک

یکی از بهترین پیشنهادات برای مسافران ایرانی برای جلوگیری از هزینه های بسیار بالای رومینگ بین المللی استفاده از سیم کارت های اپراطورهای معتبر در این کشور می باشد.
مسافران به محض ورود به فرودگاه بین المللی کشور بلژیک از طریق بادجه های مخصوص اپراطور ها می توانند سیم کارت مد نظرشان را تهیه کرده و استفاده نمایند.
اگر هم ابتدا مایل هستید در هتل اقامت داشته باشید هم می توانید پس از آن با مراجعه به دفاتر اپراطور های معتبر این کشور اقدام به تهیه سیم کارت خود نمایید.

مکان های دیدنی و توریستی بلژیک

Magritte Museum & Magritte House Museum موزه و خانه مگریته بلژیک

Magritte Museum & Magritte House Museum موزه و خانه مگریته بلژیک

این بنای زیبا با معماری فوق العاده و نقاشی های منحصربه فرد خود در کشور بلژیک ساخته شده است.
طبقه همکف این ساختمان محل زندگی مگریت بوده و طبقه اول و دوم آن تبدیل گردید به نمایشگاه زندگی نامه مگریت و همسرش.
گردشگران بسیاری در سفر خود به بلژیک از این خانه زیبا با معماری منحصر به فردش دیدن می نمایند.

Royal Greenhouses of Laeken گلخانه سلطنتی لایکن

Royal Greenhouses of Laeken گلخانه سلطنتی لایکن

گلخانه سلطنتی لایکن ساختمانی زیبا و مجلل می باشد که در کشور بلژیک ساخته شده است و نمای داخلی و بیرونی بسیار منحصر به فرد و چشم نوازی را دارا می باشد.
منظره این گلخانه و اطراف آن بسیار زیبا می باشد و همچنین با رفتن به داخل آن از بوی گل های زیبا و خاص نیز می توانید لذت ببرید.
بسیاری از گردشگرانی که برای سفر به کشور بلژیک می روند حتما از این بنای زیبا نیز بازید می کنند.

فیلم مکان های دیدنی در بلژیک

پاساژ های ارزان قیمت بلژیک

Woluwe Shopping Center مرکز خرید ولوی

Woluwe Shopping Center مرکز خرید ولوی

یکی دیگر از مراکز خرید ساخته شده در کشور بلژیک می باشد که دارای فروشگاه های بسیاری است که ارائه دهنده انواع محصولات از برند های مطرح و شناخته شده بین المللی و داخلی می باشد.
پوشاک، کیف، کفش، انواع خوراکی، عینک، کفش، محصولات بهداشتی و آرایشی، اسباب بازی، وسایل تزیینی و دکوری و … می باشند که با رفتن به این مرکز خرید می توانید از تمامی آنها استفاده کرده و بسته به نوع نیاز و بودجه خود خرید کنید.
علاوه بر خرید همچنین می توانید از رستوران، کافی شاپ انجا نیز در کنار انجام خریدهایتان استفاده نمایید.

Anspach Shopping مرکز خرید آنسپاخ

Anspach Shopping مرکز خرید آنسپاخ

یکی از مراکز خرید ساخته شده در کشور بلژیک می باشد که با ساختار منحصر به فرد خود چشم بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است.
ساختمان این مجموعه دارای سقف شیشه ای بلند و زیبا می باشد که بر محبوبیت آن افزوده است.
پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، زیور آلات، محصولات بهداشتی و آرایشی، اسباب بازی، وسایل اکترونیکی، کیف، کفش، وسایل تزیینی و دکوری، عینک و … از جمله محصولاتی می باشند که در فروشگاه های این مرکز خرید به مشتریان ارائه میشوند.
از دیگر امکاناتی که با رفتن یه این مرکز خرید می توانید از آنها بهره مند شوید رستوران، کافی شاپ، سالن بازی، پارکینگ و … می باشد.

راه های خرید ارزان قیمت در بلژیک

از بلژیک چی بخریم ؟

Speculoos بیسکوئیت اسپکولوس

Speculoos بیسکوئیت اسپکولوس

نوعی بیسکوئیت خوشمزه ای است که در کشور بلژیک طرفداران بسیاری دارد و برای درست کردن آنها از آرد گندم سفید، شکر قهوه‌ای، کره استفاده می کنند.
لوتوس بعنوان یکی از کمپانی های معتبری است که این نوع از بیسکوئیت ها را در کشور بلژیک تولید می کند و در انواع بسته بندی ها می توانید این بیسکوئیت ها را تهیه نمایید.

Belgium Magnet مگنت بلژیک

Belgium Magnet مگنت بلژیک

مگنت ها می توانند بعنوان یکی از سوغات ها و یادگاری هایی از کشور بلژیک به حساب بیایند که بسیار خاطره انگیز بوده و حمل آن بسیار آسان می باشد و حجم خیلی کمی را در چمدان ها اشغال می کنند.
این نوع مگنت ها به نسبت محل ها و شهرهایی که از انجا می خرید تهیه می شوند به طوری که برای یادگاری مراکز و اماکن مهم این کشور به صورت بسیارکوچک بر این مگنت ها تهیه می شوند و بوسیله آهن ربای کوچکی که در قسمت پشتی آن نسب شده به راحتی بر روی سطوحی که این آهن ربا ها را جذب می کنند قرار میگیرند.

هزینه خرید سوغات در بلژیک

خوشمزه ترین غذا های بلژیک

waterzooi واترزوی

waterzooi واترزوی

نوعی سوپ لذیذ و خوشمزه میب اشد که در کشور بلژیک تهیه و طبخ می گردد.
در زمان های گذشته برای تهیه این سوپ از گوشت ماهی استفاده می شده است اما امروزه و بواسطه تغییرات ذائقه ای با گوشت مرغ در کنار سبزیجاتی مانند هویج، تره فرنگی، سیب‌زمینی، تخم مرغ و … پخته شده و سرو می گردد.

Sole meunière سول میونیق

Sole meunière سول میونیق

یکی از قدیمی ترین غذاهای دریایی محبوب و پرطرفداری می باشد که در کشور بلژیک طبخ شده و سرو می گردد.
برای تهیه این غذا ابتدا ماهی را در موادی نظیر آرد، نمک، فلفل، پودر سیر و ادویه های خاص می خوابانند و سپس درون روغن و یا کره سرخ می کنند.
در نهایت این ماهی را در کنار سبزیجات، جعفری خرد شده، لیمو ترش تازه و … سرو می کنند.

خوراکی های سنتی بلژیک

رستوران هایی که در سفر به بلژیک حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

Huis de Colvenier restaurant رستوران هائوس دو کولفونیر

Huis de Colvenier restaurant رستوران هائوس دو کولفونیر

این رستوران با دارا بودن دکوراسیونی به سبک کلاسیک از محبوب ترین و شناخته شده ترین رستوران هایی است که با رفتن به آنجا می توانید مزه و طعم غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه بلژیکی و بین المللی را نیز تجربه نمایید.
در کنار صرف غذاهای لذیذ همچنین می توانید از منوی دسر و نوشیدنی های آنجا نیز استفاده نمایید.
تمامی مواد اولیه ای که در این رستوران برای طبخ غذاها استفاده می شوند به صورت تازه، روزانه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.

Le Baccanti رستوران ل باکانتی

Le Baccanti رستوران ل باکانتی

رستورانی ایتالیایی ساخته شده در کشور بلژیک می باشد که ارائه دهنده انواع غذاهای ایتالیایی و بین المللی می باشد.
پاستا در این رستوران دارای بیشترین طرفدار می باشد و قابل ذکر است که این پاستا ها با طعمی بینظیر و کیفیتی بسیار بالا برای مشتریان سرو می شوند.
این رستوران همچنین دارای فضایی دنج و آرام می باشد که می توانید با رفتن به انجا علاوه بر امتحان کردن غذاهایشان از محیط زیبا و آرام بخش آن نیز استفاده نمایید.
تمامی مواد اولیه ای که در این رستوران برای طبخ غذاها استفاده می شوند به صورت تازه، روزانه و کاملا ارگانیک تهیه می شوند.

رستوران های ایرانی در بلژیک

نننننننننننننن

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا