بلژیک

بهترین زمان سفر به بلژیک

بهترین زمان سفر به بلژیک از لحاظ آب و هوایی

در تمامی فصول سال امکان سفر به بلژیک این کشور زیبا و گردشگر پذیر برای تمامی مسافران و توریست ها وجود دارد.
با توجه به شرایط آب و هوایی کشور بلژیک بهترین زمان سفر به این کشور تابستان و بهار می باشد چون از لحاظ گردشگری شلوغ و مناسب تر برای سفر می باشد و می توانید از تفریحات بسیاری استفاده کرده و لحظاتی خوش و به یاد ماندی را برای خود رقم بزنید.
این نکته نیز قابل ذکر است در این فصول قیمت ها نسبت به فصل پاییز و مخصوصا زمستان بسیار بالاتر می باشد.
به طور کلی بهترین فصل سفر به بلژیک را می توان ماه های آوریل تا اکتبر دانست.

بهترین زمان سفر به کشور بلژیک برای لذت بردن از تفریحات

در تمامی فصول سال امکان سفر به کشور بلژیک و لذت بردن از تفریحات موجود در آن برای تمامی مسافران و گردگشران امکان پذیر می باشد و می توانید با حضور خود در بلژیک لحظات خوش و به یاد ماندنی را رقم بزنید.
تابستان با اینکه دارای آب و هوایی گرم ولی متعادل می باشد، می تواند بعنوان یکی از بازه های زمانی از سال محسوب شود که می توانید به بلژیک سفر کرده و در تفریحات تابستانی شرکت کنید و از تمامی آنها لذت ببرید.
همانطور که می دانید زمستان در این کشور سرد می باشد و با رفتن به آنجا هم می توانید از قیمت های ارزان استفاده کرده و هم از برخی تفریحات در دسترس زمستانی در این کشور نیز بهره مند شوید.
پاییز و بهار نیز زمان های مناسبی برای رفتن به کشور بلژیک و لذت بردن از تمامی تفریحات موجود می باشد.

بهترین زمان برای رفتن به بلژیک از نظر ارزان بودن قیمت

در کشور بلژیک همانند بسیار دیگر از کشور ها قیمت های هتل ها، مراکز اقامتی، تور ها و … در برخی زمان ها بالاتر از دیگر فصول و زمان هایی می باشد که قیمت ها پایین می باشد.
تابستان بواسطه آب و هوایی که دارد و گرمای آن و امکان استفاده بیشتر از تفریحات آب و تابستانی و همچنین ساحلی بعنوان فصل پرتردد گردشگری شناخته شده می باشد و قیمت ها نیز بواسطه آن بالا می باشد.
زمستان نیز فصلی سرد در بلژیک می باشد و اگر مایل به سفر در این بازه زمانی از سال به کشور بلژیک می باشد، می توان اشاره کرد که در این زمان مسافران کمی به علت آب و هوای موجود به بلژیک سفر می کنند و قیمت ها در این زمان اعم از تور، بلیط، مراکز دیدنی و …. ارزان تر از دیگر بازه های زمانی سال برای سفر می باشد.

زمان برگزاری جشن ها و فستیوال ها در کشور بلژیک

فستیوال ها، جشن ها و اعیاد بسیاری در طول سال در بلژیک برگزار می گردد که به یکی از عواملی تبدیل گردیده که مسافران بسیاری را برای سفر به این کشور جلب می کند.
در طول گذر زمان در بلژیک اعیاد و جشن های بسیار و متعددی برگزار گردیده اند و مردم این کشور در این جشن ها به شادی و پایکوبی پرداخته اند.

Christian New Year سال نو میلادی

یکی از پرطرفدارترین جشن هایی که در تمامی دنیا برگزار می گردد و در کشور بلژیک نیز هر ساله در ماه ژانویه برگزار می گردد وقابل ذکر است این جشن هم در میان مردم بومی و محلی و هم در میان گردشگران و توریست ها بسیار محبوب می باشد.
در این روز در کلیساهای کشور بلژیک مراسم های خاصی توسط کشیش ها برگزار می گردد و بعد از آن مردم دور هم جمع شده و به شادی و پایکوبی در کنار نواختن موسیقی می پردازند و آتش بازی هایی نیز در این روز اجرا می شوند که بسیار زیبا می باشند.

Easter عید پاک

یکی دیگر از محبوب ترین و شناخته شده ترین اعیادی که هر ساله در بلژیک برگزار می شود عید پاک می باشد که بسیار مورد احترام تمامی اقوام و ساکنانی است که در این کشور در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
این جشن بعد از انجام مراسم مذهبی در بین مردم و در خیابان ها با شادی و پایکوبی ونواختن موسیقی های زیبا و آتش بازی اجرا میگردد و با در اکثر مواقع در منازل خانواده ها گرد هم جمع شده و این روز خاص را جشن میگیرند.
توریست ها و گردشگران بسیاری نیز در این روز مذهبی در این کشور حضور دارند و در کنار دیگر مردم و به شادی و پایکوبی می پردازند.
در این روز که نماد آن خرگوش می باشد برای تزیینات در کنار تخم مرغ های رنگ شده قرار میگیرند که از رنگ های شاد و زیبا برای آنها استفاده می کنند.

Carnival Belgium کارناوال بلژیک

کارناوال هایی که هر ساله در ماه فوریه در بلژیک برگزار می گردد بعنوان یکی از محبوب ترین و گردشگر پذیر ترین مراسم هایی شناخته شده می باشد که توسط مردم این کشور و با رعایت کردن تمامی قوانین و مقررات به صورت بسیار زیبایی برگزار می گردد.
در این روز که محبوب ترین کارناوال در شهر بروکسل برگزار می گردد انواع رقص، آواز، موسیقی، رژه ها با انواع لباس ها و … برگزار میگردد و با شرکت کردن در این فستیوال علاوه بر تمامی موارد ذکر شده همچنین می توانید از غرفه های غذا و شیرینی و دسر ها لذیذ و خوشمزه نیز استفاده نمایید.

Flanders Festival فستیوال فلندرز

یکی دیگر از محبوب ترین فستیوال ها و جشن هایی که هرساله به پاس بزرگداشت تئاتر، موسیقی و رقص‌های سنتی کشور بلژیک برگزار می گردد این فستیوال می باشد.
این برنامه های خاص و هیجان انگیز و در عین حال زیبا هر ساله از ماه آوریل آغاز شده و تا ماه اکتبر ادامه پیدا می کند.
در این روز هنرمندان بسیاری در امکان متعددی در سطح شهرهای کشور به اجرا تائتر، موسیقی ، رقص های گوناگون با لباس های سنتی و دیگر هنرها می پردازند و مردم با شرکت در این برنامه ها نهایت لذت را از اجرا های انجام شده می برند.

Procession of the Holy Blood رژه خون مقدس در کشور بلژیک

یکی از باشکوه ترین رژه هایی که هر ساله در این کشور برگزار می گردد این رژه می باشد.
این فستیوال بعنوان یکی از مهمترین و مذهبی ترین فستیوال هایی است که هر ساله در کشور بلژیک برگزار می گردد.
در این روزه هر ساله ظرف عتیقه‌ی حاوی خون مقدس توسط مردم این کشور که توسط فردی مقدس که بعد از جنگ به کشور در زمان های گذشته برگشته بوده است و تقدیم شده بود در شهر گردانده می شود و مراسم های مذهبی نیز در کنار آن برگزار می گردد.

مکان های دیدنی و توریستی بلژیک

Saint Bavo’s Cathedral کلیسای جامع سنت باوو بلژیک

Saint Bavo’s Cathedral کلیسای جامع سنت باوو بلژیک

کلیسایی بسیار زیبا و باشکوه که در کشور بلژیک ساخته شده است.
در ساخت این کلیسای باشکوه از معماری بسیار زیبا به سبک رومانسک و گوتیک نیز استفاده شده است.
یکی از جاذبه های بسیار زیبای این کلیساس که نظر بسیاری از مردم کشور بلژیک و گردشگران را به خود جلب کرده است پنجره های رنگارنگ آن می باشد.
نقاشی‌های دیواری داخل کلیسا به تنهایی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این کلیسای تاریخی می باشد.

Atomium اتومیوم

Atomium اتومیوم

اتومیوم بنایی است که در کشور بلژیک ساخته شده است.
این بنای 120 متری در سال 1958 ساخته شده و بنا بر داشتن سازه های کریستالی آهنی بسیار معروف می باشد.
گردشگران بسیاری در سفر خود به کشور بلژیک از این بنای بسیار زیبا بازدید می نمایند.

فیلم مکان های دیدنی در بلژیک

پاساژ های ارزان قیمت بلژیک

Laurent Gerbaud لورنت گربوند

Laurent Gerbaud لورنت گربوند

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین شکلات فروشی های کشور بلژیک می باشد که هم در میان مردم بومی و محلی و هم در میان توریست ها و گردشگران محبوب و شناخته شده می باشد.
در این مغازه انواع شکلات ها در ابعاد و اندازه های مختلف و از همه مهمتر در انواع طعم های مختلف تولید، توزیع و به مشتریان ارائه می شود.
در این مجموعه اکثرا شکلات های دست ساز به مشتریان ارائه می شوند که همین امر دلیل بر محبوبیت آن در میان مردم گردیده است.
برای تهیه شکلات ها در این مغازه از مواد اولیه ای استفاده می شود که دارای بهترین و مرغوب ترین کیفیت ها می باشد.

Les Galeries Royales Saint-Hubert گالری سلطنتی سنت هوبرت

Les Galeries Royales Saint-Hubert گالری سلطنتی سنت هوبرت

یک مجموعه ای بسیار شیک و زیبا می باشد که با رفتن به آنجا می توانید از فروشگاه ها و مغازه های لوکس و مجلل آنجا خریدهایتان را انجام داده و در کنار آن همچنین از دیگر امکاناتش نظیر رستوران، کافی شاپ، سینما و همچنین سالن تئاتر نیز استفاده نمایید.
این مجموعه در یکی از بهترین نقاط ساخته شده است و دارای طرفداران بسیاری در میان مردم این کشور و همچنین توریست ها و گردشگران می باشد.

راه های خرید ارزان قیمت در بلژیک

از بلژیک چی بخریم ؟

Cuberdon آبنبات کوبردون

Cuberdon آبنبات کوبردون

کوبردون نوعی آبنبات مخروطی شکلی است که بیرون آن سفت بوده و درون آن مایعی ژله ‌ای دارد که در این کشور بسیار محبوب و شناخته شده و پرطرفدار می باشد.
در بسیاری از شیرینی فروشی های می توانید به راحتی از این آبنبات های خوشمزه را تهیه نمایید.
در آبنبات ها در طعم های مختلفی در دسترس مردم قرار میگیرند.

Belgian comic books کتاب های کمیک بلژیک

Belgian comic books کتاب های کمیک بلژیک

بلژیک بعنوان یکی از کشورهای و پایتخت های کمیک پرفروش در جهان شناخته شده می باشد و برخی کتاب هایی نیز که در این ضمینه در بلژیک به فروش می رسند نیز بسیار پرفروش می باشند.
در بسیاری از کتاب فروشی ها و مجموعه های بزرگ می توانید از این کتاب ها که در انواع زبان ها ارائه می شوند از این مجموعه کتاب های کمیک را پیدا کرده و از آنها خرید نمایید.

.

هزینه خرید سوغات در بلژیک

خوشمزه ترین غذا های بلژیک

Filet Americain فیله آمریکایی

Filet Americain فیله آمریکایی

برای تهیه این غذا از گوشت ادویه دار شده به همراه پیاز خام یا ترشی شده، زرده تخم‌ مرغ، سس فلفل‌دار، کچاپ، خردل، جعفری، نمک، فلفل درست می شود و باید مطئمن شوید که خوب پخته شده باشد چون در برخی رستوران ها به صورن نیمه پخته شده سرو می شوند.
این غذا معمولا در کنار سیب زمینی، ترشی و نان سرو می کنند.

Stoemp استومپ

Stoemp استومپ

یکی از غذاهایی است که تهیه آن بسیار آسان می باشد و در کنار سبزیجات، پوره های متنوع، کاسنی ها و … سرو می شود و بسیار لذیذ نیز می باشد.
این غذا معمولا با سوسیس، گوشت گاو و گوسفند و بسته به نوع ذائقه هر فرد تهیه شده و سرو می گردد.

خوراکی های سنتی بلژیک

رستوران هایی که در سفر به بلژیک حتما می بایستی به آنها سر بزنید !!

Publiek restaurant رستوران پابلیک

Publiek restaurant رستوران پابلیک

یکی از رستوران هایی است که طی سال های اخیر و به تازگی آغاز به فعالیت کرده است و در همین مدت با ارائه غذاهای خوشمزه فنلادی با بهترین کیفیت ها و مدیریت بسیار عالی به یکی از محبوب ترین رستوران های این کشور تبدیل گریده است.
کارکنان در این رستوران نیز بسیار خونگرم و مهمان نواز می باشند و همین امر در کنار غذاهای لذیذ و خوشمزه باعث مراجعه مشتریان متعدد به انجا گردیده است.
مواد اولیه ای که در این رستوران برای طبخ غذاهایشان مورد استفاده قرار میگیرند همگی به صورت روزانه تهیه میشوند و کاملا تازه و ارگانیک مورد استفاده قرار میگیرند.

The House of Eliott restaurant رستوران د هائوس آف الیوت

The House of Eliott restaurant رستوران د هائوس آف الیوت

این رستوران در نزدیکی رودخانه ای به نام لیه وقاع شده است و ارائه دهنده غذاهای لذیذ و بسیار خوشمزه ای می باشد.
در این رستوران بیشتر از آشپزهای فرانسوی بهره گرفته شده است و غذهای لذیذ بسیاری در آنجا طبخ می شود که شامل غذاهای بلژیکی و بین المللی و همچنین غذاهای دریایی می باشند.
خرچنگ و گوش ماهی از محبوب ترین انواع غذاهای دریایی مورد سفارش مشتریان در این رستوران محسوب می شوند که دارای طرفداران بسیاری نیز می باشند.
مواد اولیه ای که در این رستوران برای طبخ غذاهایشان مورد استفاده قرار میگیرند همگی به صورت روزانه تهیه میشوند و کاملا تازه و ارگانیک مورد استفاده قرار میگیرند.

رستوران های ایرانی در بلژیک

ممممممممممممم

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا