سفارت

سفارت آمریکا در قطر

آدرس ایمیل و شماره تلفن سفارت آمریکا در قطر (دوحه)

سفارت آمریکا در قطر

آمریکا بعنوان کشوری شناخته شده می باشد که سالهاست سفارتش در ایران به صورت تعطیل می باشد و هیچگونه فعالیتی در انجا صورت نمی پذیرد.
افرادی که متقاضی دریافت ویزای کشور آمریکا هستند و در ایران زندگی می کنند برای اخذ این نوع از ویزا باید به یکی از کشورهای همسایه که در آنجا سفارت آمریکا وجود دارد مراجعه نمایند و از آن طریق اقدامات لازم را به انجام برسانند.

آدرس سفارت آمریکا در قطر:

22nd February Street
Al Luqta District
P.O. Box 2399
Doha, Qatar

تلفن سفارت آمریکا در قطر:

+974 4496-6000

فکس سفارت آمریکا در قطر:

+974 4488-4298

ایمیل سفارت آمریکا در قطر:

PasDoha@state.gov

مراحل ثبت درخواست ویزا آمریکا

برای هر متقاضی بهترین گزینه برای ثبت درخواست خود برای اخذ ویزای آمریکا به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت آمریکا می باشد، بدین صورت که هر درخواست دهنده در ابتدا باید در سایت سفارت آمریکا حساب کاربری را ایجاد نمایید و در قسمت گزینه های سفارت ها قطر را انتخاب کرده تا درهواست خود و مرداکی که در ضمیمه حساب کاربری خود به ثبت می رسانند به دست مامورین بررسی مدارک که در شعبه سفارت آمریکا در قطر برسد.

مدت زمانی خاص حدود 7 روز کاری ممکن است به طول بیانجامد (در صورتی که سفارت شلوغ و فصل پرتردد آن نباشد) تا بعد از انجام بررسی های مرتبط و در صورت تایید به ایمیل متقاضی جوابی داده می شود و زمان دقیق روز مصاحبه و مراحل انگشت نگاری به او اعلام میگردد.

در زمانی که روز انگشت نگاری و مصاحبه به متقاضی اعلام می شود در صورتی که فرد نمی تواند در آن روز خاص در سفارت آمریکا در قطر حاظر شود باید سریعا” ایمیلی با حساب کاربری خود به سفارت بزند و به انها با ذکر دلیل اعلام نماید که نمی تواند در آن روز در سفارت حضور داشته باشد و در این صورت مامورین مربوطه زمان تعیین شده را لغو می کنند و در صورت ارسال درخواست مجدد تمامی مراحل مجدد توسط مامورین بررسی و طی می شود اما قابل ذکر است که امکان دادر بررسی درخواست مجدد مدت زمان طولانی تری نسبت به مرحله اول بررسی را طی نماید، پس پیشنهاد می شود کارهای خود را انجام دهید و برنامه ریزی های خاص را انجام دهید تا در روز تعیین شده اولیه بتوانید در سفارت آمریکا در قطر برای مراحل انگشت نگاری و مصاحبه حضور داشته باشید.

نکاتی در روز مصاحبه و انگشت نگاری لازم به ذکر است موارد ذیل می باشد که به برخی از مهمترین آنها اشاره می نماییم.

* اگر درخواست دهنده یا فرزندشان نیازهای خاصی دارند که نیاز به یک قرار خصوصی در فضایی آرام و بدون حواس‌پرتی دارد، ممکن است زمان دیگری را برای حضور شما یا خانواده‌تان برای مصاحبه تعیین شود.

* اگر قادر به صحبت کردن نیستید، ممکن است به شما اجازه داده شود که به صورت غیرکلامی توافق شده مانند استفاده از قلم و کاغذ به سؤالات پاسخ دهید.

* اگر ناشنوا یا کم شنوا هستید، می ‌توانید در صورت نیاز یک مترجم زبان اشاره برای ترجمه در طول مصاحبه به همراه خود در سفارت داشته باشید.

* اگر دید ضعیفی دارید، ممکن است ارتباطات را با چاپ بزرگ به شما ارائه داده شود.

* اگر به دلیل شرایط پزشکی، از جمله نقایص مادرزادی، ناهنجاری های فیزیکی، شرایط پوستی قادر به ارائه اثر انگشت نیستید، ممکن است واجد شرایط معافیت اثر انگشت برای انگشتان خاصی باشید.

تست و معاینات پزشکی

تست معاینات پزشکی در قطر را قبل از روز مصاحبه و انگشت نگاری انجام دهید.
به محض دریافت تاریخ ملاقات و مصاحبه، باید برای معاینه پزشکی در قطر برنامه ریزی کنید.
برای مشاهده لیست مطب پزشکان معین در قطر ،می توانید این لیست را از سفارت خانه کشور آمریکا درخواست نمایید.
لطفاً قبل از مصاحبه خود در یک معاینه پزشکی با یکی از این پزشکان برنامه ریزی کرده و کارهای مرتبط را به انجام برسانید تا در طی مراحل مصاحبه و ارائه مدراک به مشکلی بر نخورید.
مجدد در آخر به نکته مهمی که می توان اشاره کرد این موضوع است که: تمامی متقاضیان ویزای مهاجرتی بدون در نظر گرفتن سن، قبل از صدور ویزا نیاز به معاینه پزشکی دارند.
فقط یک پزشک معتبر توسط سفارت ایالات متحده می تواند این معاینه را انجام دهد.
این مسئولیت شماست که قبل از وقت مصاحبه ویزای خود در سفارت ایالات متحده، یک معاینه پزشکی با یکی از پزشکان لیست شده در زیر برنامه ریزی کنید. نتایج معاینه پزشکی سایر پزشکان پذیرفته نخواهد شد.
برای معاینات پزشکی بعد از گرفتن وقت و قبل از رفتن باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود را به همراه داشته باشید.
نامه قرار مصاحبه ویزای متقاضی.
گذرنامه معتبر فرد متقاضی.
سه عکس فرد متقاضی که در ابعاد عکی گذرنامه می باشند و در مدت زمان حدود شش ماه گذشته گرفته شده اند.
یک نسخه کپی شده از تمامی واکسن هایی که فرد متقاضی دریافت کرده است.
پرداخت هزینه اولیه معاینات پزشکی و ارائه فیش واریزی.

معاینه پزشکی فرد متقاضی دریافت ویزای کشور آمریکا بررسی تاریخچه پزشکی، معاینه فیزیکی، و رادیوگرافی قفسه سینه، آزمایش سوزاک و آزمایش خون (برای متقاضیان 15 سال یا بیشتر) خواهد بود.
لطفا” برای بحث در مورد سابقه پزشکی، داروهایی که مصرف می کنید و درمان های فعلی که تحت آن هستید، آمادگی لازم برای ارائه توضیحات را داشته باشید.
قانون ایالات متحده، متقاضیان انواع ویزا های ورودی کشور خود را ملزم می کند که قبل از صدور ویزا، واکسن های خاصی را دریافت کنند تا از سلامت تمامی مسافرانی که به خاک کشور خود وارد می شوند اطمینان داشته باشند.
هنگامی که معاینه شما کامل شد و به پایان رسید، پزشک نتایج معاینه شما را مستقیماً به سفارت ایالات متحده ارسال می کند.
اگر هم یک پاکت به شما داده شد تا در مصاحبه خود ببرید، این پاکت را باز نکرده به همراه دیگر مدارک مربوطه در روز مصاحبه به سفارت کشور آمریکا ببرید.

زمان‌ بندی مجدد یا لغو مصاحبه

اگر نمی توانید در قرار ملاقات خود و در روز تعیین شده شرکت کنید، لطفا” به بخش کنسولی سفارت آمریکا در قطر ایمیل بزنید (از طریق همان ایمیلی که در ابتدا ثبت نموده اید و تاییدیه زمان ملاقات به انجا ارسال شده است) تا قرار ملاقات خود را مجددا” تعیین کنید.
ممکن است انتظار قابل توجهی قبل از قرار بعدی موجود باشد، بنابراین لطفاً سعی کنید در تاریخی که قبلاً تعیین شده است حتما برنامه ریزی هایتان را انجام دهید تا در سفارت ایالات متحده آمریکا در کشور قطر حضور داشته باشید.

ویزاهای ورودی کشور آمریکا

هر فرد برای ورود به خاک کشور آمریکا ملزم به داشتن ویزای مختص به هدف خود را دارند که در ادامه به انواع ویزاهایی که به فرد درخواست دهنده اجازه ورود به خاک کشور آمریکا در صورت تایید را می دهند اشاره خواهیم نمود.

ویزای توریستی آمریکا

این نوع از ویزا مختص افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کشور آمریکا تفریحی و گردشگری می باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا:

در ابتدا باید اشاره کرد که تمامی مدارک ارائه شده باید به صورت ترجمه شده باشند.

پاسپورت شخص متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار 6 ماه اعتبار و همچنین در صورت دارا بودن پاسپورت قدیمی ارائه آن نیز الزامی می باشد.
عکس متقاضی که واضح و با پس ضمینه سفید می باشد.
شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
نامه تمکن مالی و حساب بانکی متقاضی که نشان دهد در مدت زمان اقامت توریستی در این کشور توانایی پرداخت هزینه های خود را خواهند داشت.
رزرواسیون هتل در کشور آمریکا که به اسم شخص متقاضی می بایست باشد.
رزرو بلیط رفت و برگت به کشور آمریکا شخص متقاضی.
ترجمه سند ملکی که نشان دهد شما بعد از اتمام مهلت ویزای خود به کشورتان باز خواهید گشت.
مدارک شغلی فرد متقاضی.
مدراک واکسیناسون کامل فرد متقاضی اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا.
در صورت دارا بودن دعوتنامه ارائه آن به همراه مدارکی که اثبات کند با فرد دعوت کننده نسبتی دارید.
تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فرد متقاضی که می بایست به صورت دقیق، صحیح باشد.
پرداخت هزینه های مرتبط با این نوع از ویزا توسط و به نام فرد متقاضی.

ویزای تحصیلی کشور آمریکا

این نوع از ویزا مختص متقاضیان افاردی صادر میگردد که قصدشان از سفر به آمریکا ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموشی کشور آمریکا می باشد.
تمامی مدارکی که برای اخذ این نوع از ویزا باید ارائه دهید باید به صورت ترجمه شده باشند.

پاسپورت فرد متقاضی با دارا بودن حداقل اعتبار 6 ماهه.
ارائه نامه و تاییدیه ای از یکی از مراکز آموزشی و دانشگاهی این کشور به نشان دهد در مراحل ابتدایی آزمون ورودی قبول شده و شرایط ادامه تحصیل در آن محل را دارا می باشد.
ارائه مدارکی که نشان دهد در مدت حضورتان برای تحصیل توانایی پرداخت تمامی هزینه های تحصیلی، اقامتی و خورد و خوراک خود را خواهید داشت.
به همراه داشتن مدرک دیپلم و هم چنین داشتن نمره آیلتس ( اگر مدارک قید شده را نداشته باشید می بایست دوره های مختصشان را از ابتدا بگذرانید).
عکس شخص متقاضی که باید در کمتر از 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
سابقه و رزومه تحصیلی.
معادلسازی مدارک تحصیلی جهت درخواست ویزا.
تکمیل فرم اطلاعات فردی جهت درخواست ویزا که می بایست به صورت دقیق، صحیح باشد.

ویزای تجاری آمریکا

همانطور که از نام آن می توانید متوجه شوید این نوع از ویزا مختص افرادی صادر میگردد که قصدشان از سفر به کشور آمریکا و اقدامات اولیه آن از طریق سفارت این کشور در قطر ایجاد شغل و یا سرمایه گذاری در یکی از تجارت های این کشور و یا کار کردن در یکی از موسسات و شرکت های معتبر و ثبت شده در این کشور می باشد.
این نکته نیز قابل ذکر است که ویزای تجاری آمریکا معمولا برای این اهداف که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود نیز صادر میگردد.
مدارکی نیز که برای اخذ این نوع از ویزا باید به سفارت آمریکا در کشور قطر ارائه دهید به شرح ذیل می باشد.
فرم درخواست ویزا که می بایست به صورت صحیح، دقیق باشد.
اصل پاسپورت متقاضی با دارا بودن حداقل 6 ماه اعتبار قانونی.
عکس فرد متقاضی که باید از روبرو و با دارا بودن پس ضمینه سفید باشد.
کپی کارت شناسایی.
رزرو هتل و پرواز فرد متضای که باید ارائه شوند.
دعوتنامه از طرف یک فرد یا شرکت در آمریکا .
نامه کارفرما که در آن عنوان شغلی، حقوق و دلیل بازدید فرد متقاضی به کشور آمریکا به طور کامل شرح داده شده است.
مدرک اثبات تمکن مالی که نشانگر این موضوع است که اولا فرد در طول مدت زمان حضور در آمریکا توانایی پرداخت هزینه های خود را خواهد داشت و همچنین بعد از اتمام کار خود مجدد به کشور محل اقامت اولیه خود باز خواهد گشت.
کپی گذرنامه و کارت شناسایی فرد دعوت کننده.
کارت واکسیناسون کامل فرد متقاضی.
نداشتن سوء پیشینه.
فیش پرداخت هزینه های مربوطه متقاضی برای ارائه مدارک و اخد ویزای تجاری کشور آمریکا در شعبه آن در قطر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا