جمهوری چک

هزینه سفر به جمهوری چک

تمامی مسافران در حین سفر خود به جمهوری چک ملزم به پرداخت هزینه هایی در مدت زمان اقامتشان در این کشور می باشند که در ادامه این متن به برخی از مهمترین هزینه هایی که توریست ها و گردشگران در حین سفرشان به جمهوری چک با آنها روبرو خواهند شد اشاره خواهیم کرد.

واحد پول جمهوری چک چیست؟

در ابتدای این متن به این نکته اشاره خواهیم کرد که واحد پولی در این کشور مورد استفاده قرار میگیرد چیست.
واحد رسمی پول مورد استافده مردم در این کشور برای انجام معاملات و انواع هزینه های پیش رو کرونا چک می باشد.
این واحد پولی در دو نوع اسکناس و سکه در دسترس و مورد استفاده مردم قرار میگیرد.
اسکناس هایی که در این کشور به طور متداوم مورد استفاده قرار میگیرد در انواع 100،20،500،1000،2000،5000 کرون چکی می باشد.
سکه هایی نیز که به صورت متداوم در این کشور مورد استفاده برای انواع هزینه ها قرار میگیرند در انواع 1،2،5،10،،20،50 کرون چکی می باشد.

برای راحتی بیشتر به مسافران پیشنهاد می شود که قبل از سفر به همراه خود دلار داشته باشند و در فرودگاه و به محض ورود و یا بعد از استقرار در هتل در یکی از صرافی های معتبر در این کشور ارز خود را به کرونای چکی تبدیل نمایید.

تمامی مسافران و گردشگرانی که سفر به جمهوری چک را انتخاب می نمایند باید به این نکته توجه نمایید که در حین سفرشان مسلتزم پرداخت هزینه هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

هزینه رزور هتل و اقامت در جمهوری چک

برای اقامت در جمهوری چک گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران قرار میگیرند که بر اساس میزان بودجه و توانایی پرداخت می توانید هریک را که مایل بودین را انتخاب نمایید.
برای اقامت در هتل های این کشور نیز بسته به نوع ستاره هتل و میزان خدمات و محل واقع شدن آنها هزینه های متغییر می باشند که در ادامه به قیمت هایی حدودی اقامت به ازای هر شب این هتل ها اشاره خواهیم کرد

برای اقامت در این کشور می توانید از هاستل و هتل استفاده نمایید.
برای اقامت در یک هاستل به ازای هر شب اقامت می بایست حدودا مبلغ 250 الی 300 کرونا بپردازید.
اگر بخواهید هاستلی با کیفیت خوب برای اقامت انتخاب نمایید به ازای هر شب می بایست 350 الی 400 کرونا پرداخت نمایید.
برای اقامت در هتل نیز انتخاب های گوناگونی بر اساس ستاره های هتل ها و محل ساخت و فعالیت آنها را پیش رو خواهید داشت.
هزینه اقامت در هتل های ارزان قیمت در کشور چک به ازای هر شب اقامت حدود 950 الی 3000 کرونا می باشد و برای اقامت در هتل های با کیفیت تر می بایست مبالغی بالاتر از 4000 کرونا به ازای هر شب اقامت خود بپردازید.

هزینه حمل و نقل در جمهوری چک

برای حمل و نقل گزینه های متفاوتی پیش روی مسافران و گردشگران قرار میگیرد که در ادامه به مهمترین، مورد استفاده ترین و مقرون به صرفه ترین از لحاظ هزینه آنها اشاره خواهیم کرد.
برای حمل و نقل نیز می توانید از اتوبوس استفاده نمایید که هزینه آن برای 30 دقیقه حدودا 30 الی 35 کرونا می باشد.
برای بلیط اتوبوس برای 90 دقیقه 40 الی 45 کرونا می بایست هزینه نمایید.
برای بلیط 24 ساعته می بایست حدودا 100 الی 150 کرونا بپردازید.

هزینه خورد و خوراک در جمهوری چک

برای خورد و خوراک در جمهوری چک بسته به نوع بودجه هر فرد گزینه های متفاوتی وجود دارند که از هریک از آنها می توانید استفاده نمایید.
برای خورد و خوراک اگر بخواهید از مغازه های فست فود فروشی استفاده نمایید به ازای هر وعده غذایی حدودا می بایست 100 الی 150 کرونا بپردازید.
برای صرف غذا در رستورانی در سطح متوسط به ازای هر وعده غذایی حدودا 300 الی 400 کرونا می بایست هزینه نمایید.
در نهایت و برای صرف غذا در رستورانی شیک می بایست به ازای هر وعده غذایی حدودا 500 الی 600 و یا بالاتر هزینه نمایید.

هزینه تفریح و ورودی های هریک از آنها در جمهوری چک

در این کشور مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری متعددی بری بازدید وجود دارند که با دارا بودن هر میزان بودجه ای می توانید از این بناهای تاریخی و زیبا و چشم نواز با معماری های سبک قدیمی و بسیار زیبا بازدید نمایید و از حضور یافتن خود در هر یک از آنها نهایت لذت را ببرید.

هزینه موبایل در جمهوری چک

یکی از بهترین پیشنهادات برای مسافران ایرانی برای جلوگیری از هزینه های بسیار بالای رومینگ بین المللی استفاده از سیم کارت های اپراطورهای معتبر در این کشور می باشد.
مسافران به محض ورود به فرودگاه بین المللی جمهوری چک از طریق بادجه های مخصوص اپراطور ها می توانند سیم کارت مد نظرشان را تهیه کرده و استفاده نمایند.
اگر هم ابتدا مایل هستید در هتل اقامت داشته باشید هم می توانید پس از آن با مراجعه به دفاتر اپراطور های معتبر این کشور اقدام به تهیه سیم کارت خود نمایید.

بببببببببببببببب

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا