دهلی نو

باغ پنج حس دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره باغ پنج حس دهلی

باغ پنج حس The Garden of Five Senses

درباره باغ پنج حس

یک مجموعه ای زیبا، سرسبز و آرام بخش ساخته شده در شهر دهلی کشور هند میباشد که در میان مردم بومی این کشور و شهر و همچنین توریست ها و گردشگران نیز بسیار محبوب، شناخته شده و پرتردد می باشد.
این پارک با وسعت 20 هکتار در روستای سعیدالعجایب، در نزدیکی منطقه میراث مهرائولی واقع شده است.
این پارک که توسط معمار دهلی، پرادیپ ساچدوا طراحی شده است، توسط شرکت توسعه گردشگری و حمل و نقل دهلی، دهلی با هزینه 10 کرور روپیه (10،000،000 روپیه)، در مدت سه سال توسعه یافت و در فوریه 2003 به صورت رسمی افتتاح شد.
زمین، باغ دارای مناطق موضوعی مختلفی است، از جمله بخشی در خطوط باغ های مغول، به علاوه حوضچه های نیلوفرهای آبی، زمین های بامبو، باغ های گیاهی و پارک انرژی خورشیدی می باشد.
این باغ که در فوریه 2003 میلادی افتتاح شد، طراحی شده است تا حواس پنج گانه ما را با زیبایی و جاذبه های خود تحریک کند و به ما فرصتی دهد تا محیط طبیعی خود را لمس کنیم، بو کنیم، بشنویم و ببینیم.
این باغ به عنوان یکی از مکان های فرهنگی برجسته پایتخت عمل می کند، زیرا برنامه هایی در طول سال در اینجا برگزار می شود که شامل:
جشنواره گردشگری باغ، جشنواره های غذا، جشنواره های دندیا و سایر برنامه های فرهنگی در زمان های مختلف.
هر سال، دولت دهلی جشنواره گردشگری باغ را در باغ پنج حس برگزار می کند.
این باغ می تواند محیطی بسیار آرام و دلنشین برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت نیز محسوب گردد.
مجسمه و نقاشی‌ های دیواری بسیاری نیز در این پارک و در مجموعه های آن نگهداری می شوند که برای بازدید عموم مردم به نمایش گذاشته شده‌ اند.
مردم، توریست ها و گردشگران بسیاری هرساله از این باغ زیبا بازدید می کنند و نهایت لذت را در مدت زمان حضورشان در باغ می برند و همچنین عکس های یادگاری منحصر به فردی نیز در این مجموعه می توانید بگیرید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا