بخشنامه ها

بخشنامه های ماهان

بخشنامه های ماهان ( داخلی و خارجی ) – آخرین اخبار هواپیمایی ماهان

بخشنامه های ماهان

بروزرسانی شرایط پذیرش مسافر در مسیر کشور مالزی

تاریخ بخشنامه : 1400/12/25

شماره بخشنامه :1000362/ 00/الف ق

موضوع : بروزرسانی شرایط پذیرش مسافر در مسیر کشور مالزی

به استحضار می رساند از تاریخ اول آوریل 2022 برابر با 12 فروردین 1401 تمامی مسافران خارجی که قصد سفر به کشور مالزی را دارند دیگر نیازی به اقدام از طریق MY Treavel Pass نخواهند داشت و ضمن رعایت موارد ذیل ، تنها همراه داشتن مدارک مسافرتی معتبر و نصب اپلیکیشن Mysejahtera app مورد نیاز است .

  1. افراد واکسینه شده بالای 18 سال بدون در نظر گرفتن دریافت دور سوم واکسن ، نیازی به قرنطینه در بدو ورود به کشور مالزی را نخواهند داشت اما می بایسیت 48 ساعت قبل از پرواز تست PCR را در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید شرکت هواپیمایی ماهان و 24 ساعت پس از ورود به مالزی یک تست پیشرفته RTK-Ag را انجام دهند .
  2. مسافران زیر 17 سال صرفنظر از وضعیت واکسیناسیون ایشان از قرنطینه معاف می باشند و تنها می بایستی تست PCR را 48 ساعت قبل از پرواز در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید شرکت هواپیمایی ماهان و یک تست پیشرفته RTK-Ag را 24 ساعت پس از ورود به مالزی انجام دهند .
  3. افرادی که به دلیل معافیت پزشکی واکسیناسینون نشده اند ضمن بارگذاری مدارک معافیت پزشکی خود در اپلیکیشن Mysejahtera app بدون سپری کردن قرنطینه بصورت موردی مجاز به ورود می باشند اما ملزم به ارائه تست PCR منفی که 48 ساعت قبل از پرواز در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی ماهان انجام شده و نیز یک تست پیشرفته RTK-Ag ظرف مدت 24 ساعت پس از ورود به کشور مالزی می باشند .
  4. مسافران بالای 18 سال که واکسیناسیون کامل نشده اند ، ملزم به گذراندن 5 روز قرنطینه اجباری پس از ورود و انجام تست PCR در روز چهارم و یک تست پیشرفته RTK-Ag در روز پنجم می باشند و پس از سپری کردن دوران قزنطینه می بایست از محدودیت های موجود در مورد افرادی که کاملا واکسینه نشده اند مانند عدم صرف غذا در رستوران تبعیت کنند .
بخشنامه های ماهان
شرایط ورود به مالزی – ماهان ایر

بروزرسانی دستورالعمل پذیرش مسافر در کشور هند

تاریخ بخشنامه : 1400/12/21

شماره بخشنامه :1000346/ 00/الف ق

موضوع : بروزرسانی دستورالعمل پذیرش مسافر در کشور هند

بدینوسیله با توجه به آغاز پذیرش گردشگران خارجی 99 کشور ( 99 کشوری که در رده بندی A قرار می گیرند ) توسط کشور هندوستان که واکسیناسیون آنها کامل شده است ( واکسن های مورد تایید دو کشور ایران و هند ) و نیز دارای ویزای معتبر هند که تاریخ صدور ویزا بعد از 15 NOV باشد ، ممقتضی است جهت سفر به این کشور از مورخ 11 ژانویه 2022 به بعد اقدامات ذیل را انجام دهید :

تهران – دهلی

  1. مسافرین محترم بالای 5 سال این مسیر می بایست ، فورم خود اظهاری و اطلاعات کامل از جمله جزئیات سفر 14 روز اخیر خود را ( چنانچه مسافرتی داشته اند ) پیش از سفر به هندوستان در پرتا آنلاین Air Suvidha به آدرس www.newdelhiairport.in/airsuvidha/apho-registration تکمیل نمایند .
  2. شایان ذکر است که مسافرین می بایست از صحت گزارش ثبت شده اطمینان حاصل نموده و چنانچه خلاف آن محرز گردد تحت پیگرد کیفری قرار خواهند گرفت .
  3. همچنین پیش از اینکه به مسافران اجازه سفر داده شود ، تعهدی را در پرتال مبنی بر کسب اجازه از مقامات دولتی جهت گذراندن قرنطینه خانگی / سازمانی و نظارت بر سلامت خود ارائه و شرکت هواپیمایی ماهان آن را تایید می کند .
  4. مسافران می بایست پاسخ منفی تست PCR که 72 ساعت پیش از سفر در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید شرکت هواپیمایی ماهان انجام شده و دارای QR CODE نبز باشد را در پرتال آنلاین Air Suvidha بارگزاری نمایند و یا مدرک واکسیناسیون کامل با واکسن های معتبر ( تمامی واکسین های ایران نیز مورد تایید می باشند ) را بارگزاری نمایند .
  5. تا اطلاع ثانوی مسافران ایرانی و هندی دارای ( Overseas Citizen of Indian ) OCI یا روادید معتبر کشور هند می توانند با شرکت هواپیمایی ماهان پروزا کنند .
  6. شرکت هواپیمایی ماهان تنها به مسافرانی اجازه سوار شدن به هواپیما می دهد که فرم خود اظهاری را در پرتال Air Suvidha تکمیل کرده و پاسخ منفی تست و یا مدرک واکسیناسیون کامل خود را در سایت بارگزاری کرده باشند .
  7. همه مسافران ملزم به نصب برنامه AAROGYA SETU بر روی دستگاه تلفن همراه خود می باشند .
  8. قربالگری طب سنجی (دما سنجی) برای کلیه مسافران توسط کارکنان بهداشت حاضر در فرودگاه دهلی انجام خواهد شد و همچنین مسافران فرم خود اظهاری که به صورن آنلاین تکمیل شده را می بایست به مسئولین فرودگاه ارئه دهند .
  9. مسافرانی که در حین قربالگری دارای نشنانه های بیماری باشند ، می بایست در اسرع وقت قرنطینه و طبق پروتوکول های بهداشتی به مراکز درمانی منتقل گردند که در صورت مثبت بودن تست ، همراهان ایشان نیز (مسافران همراه و هم ردیف آنها در هواپیما ، شامل 3 ردیف صندلی جلو و پشت آنها) طبق پروتوکل های تعیین شده شناسایی و مدیریت خواهند شد .
  10. به صورت موردی از 2 درصد مسافرینی که از این 99 کشور به هندوستان سفر می کنند تست گرفته می شود که هزینه های مربوطه به عهده مسافر می باشد . این مسافران توسط شرکت های هواپیمایی مربوطه انخاب می شوند و بعد از انجام تست مجاز به ترک فرودگاه خواهند بود . ( در صورت مثبت شدن ، پاسخ تست جهت انجام آزمایش ژنوم به آزمایشگاه INSACOG ارسال خواهد شد و بر اساس پروتوکول های استاندارد قرنطینه شده و تحت درمان قرار خواهند گرفت .  )
  11. تمامی مسافران می بایست تا 14 روز سلامت خود را نظارت کنند .
  12. مسافرانی که تحت قرنطینه خانگی و یا ناظر بر سلامت خود هستند چنانچه علائم و نشانه های بیماری کووید 19 را بروز دهند و یا جواب تست آنها در آزمایش مجدد مثبت شود ، الزامی است بی درنگ خود را قرنطینه نموده و به نزدیکترین مرکز بهداشتی گزارش دهند و یا با شماره امداد ملی / امداد محلی 1085 تمای بگیرند .
  13. کودکان زیر 5 سال قبل و بع از ورود از انجام تست معاف می باشند با این حال اگر در بدو ورود یا در طول قرنطینه خانگی علائم کووید 19 در آنها مشاهده شود ، از آنها تست گرفته خواهد شد و اقدامات لازم مطابق پروتوکل های تعیین شده در مورد آنها صورت خواهد پذیرفت .

دهلی – تهران 

  1. شرکت هواپیمایی ماهان تا اطلاع ثانوی تنها اتباع ایرانی و اتباع هندی دارای ویزای معتبر ایران را پذیرش خواهد کرد .
  2. همه مسافران ورودی بالای 8 سال (اتباع ایرانی و خارجی) حتی در صورت واکسیناسیون کامل می بایست تست pCR که حداکثر 72 ساعت پیش از پرواز انجام شده باشد را ارئه دهند .
  3. پاسخ تست PCR می بایست به زبان انگلیسی صادر شود و سایر زبان ها باید به تایید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا برسد .
  4. آزمایش PCR باید دارای QR CODE یا بارکد باشد .
  5. همه مسافران غیر ایرانی بالای 12 سال ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون کامل که 14 روز از تاریخ دوز دوم آن سپری شده می باشند .
  6. فرم اعلامیه کووید 19 ، پیش از سوار شدن در کشور مبدا (فرم ها در سایت www.CAO.ir ) موجود می باشد تکمیل و به نماینده شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه ارائه شود .
بروزرسانی دستورالعمل پذیرش مسافر در کشور هند
بروزرسانی دستورالعمل پذیرش مسافر در کشور هند
دکمه بازگشت به بالا