دسته‌بندی نشده

افلاک نما نهرو دهلی

اطلاعات و راهنمای کامل درباره افلاک نما نهرو دهلی

افلاک نما نهرو Nehru Planetarium

درباره افلاک نما نهرو

افلاک ‌نمای نهرو در دهلی نو در محوطه نوجوان مورتی باوان، که به طور رسمی به عنوان «موزه و کتابخانه یادبود نهرو» شناخته می ‌شود، قرار دارد، که قبلا محل اقامت رسمی اولین نخست ‌وزیر هند، جواهر لعل نهرو بوده و اکنون موزه ‌ای به یاد اوست.
در سال 1964 میلادی، صندوق یادبود جواهر لعل نهرو برای ترویج ایده‌های او تاسیس شد و متعهد به ساخت افلاک ‌نمای نهرو با هدف ترویج آموزش نجوم گردید.
این افلاک نما نیز مانند مجموعه همنام خود که در بمبئی ساخته شده است توسط اس ام تی افتتاح شد.
تئاتر آسمان که در افلاک نما جواهر لعل نهرو نمایش داده می شود بسیار محبوب است و سالانه بیش از 200000 بازدید کننده را به خود جذب می کند.
تئاتر آسمان یک مجموعه گنبدی شکل است که اطلاعات مربوط به صورت های فلکی و سیارات را نشان می دهد.
تصاویری مانند کارتون، نقاشی، انیمیشن های کامپیوتری، کلیپ های ویدئویی و جلوه های ویژه به طور آزادانه در برنامه های تئاتر آسمان استفاده شده و برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته می شود.
در طی چندین سال اخیر که این مجموعه تاسیس و افتتاح گردیده بازسازی های متعددی در آن رخ داده است که آخرین بار آن در سال 2010 میلادی انجام گرفته است.
این مجموعه می تواند بهترین گزینه برای افرادی محسوب شود که علاقه مند به سیارات و ستارگان می باشند.
به علاقه مندان در این ضمینه در سفرشان به کشور هند و شهر دهلی حتما پیشنهاد می شود که از این مجموعه دیدن نمایند و خاطراتی خوش و به یاد ماندنی را برای خود در این مجموعه و در زمان بازدیدشان رقم بزنند.

دکمه بازگشت به بالا